Grandmama

Συμβουλές και συνταγές
για υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή
στην Τρίτη Ηλικία.

Επιτρεπτά όρια αλκοόλ για την υγεία μας

Οίνος ευφραίνει καρδίαν. Όχι όμως όταν το παρακάνουμε. Σκόπιμο είναι να γνωρίζουμε πότε χρειάζεται να βάλουμε όριο στο αλκοόλ που καταναλώνουμε.

περισσότερα

Πού βρίσκεται η βιταμίνη D;

Πόσα γνωρίζουμε για τη βιταμίνη D, που τελευταία γίνεται πολύς λόγος γι’ αυτήν και την έλλειψη της; Το κυριότερο από όλα: Πώς μπορούμε να πάρουμε όση έχει ανάγκη ο οργανισμός μας για την εύρυθμη λειτουργία του;

περισσότερα

Οδηγός διατροφής ηλικιωμένων

Οι ειδικοί συστήνουν να τρώμε συγκεκριμένες μερίδες φρούτων και λαχανικών τη μέρα. Τι σημαίνει αυτό; Σε πόσα φρούτα ή λαχανικά αντιστοιχεί η μερίδα; Πόσα γαλακτοκομικά πρέπει να καταναλώνουμε τη μέρα;

περισσότερα

Σελήνιο, το αντιοξειδωτικό ιχνοστοιχείο

Εκτός από τις βιταμίνες, είναι και τα ιχνοστοιχεία πολύ σημαντικά για τον οργανισμό. Σε αυτά ανήκει και το σελήνιο, ένα ζωτικής σημασίας ιχνοστοιχείο για τον οργανισμό, με αξιοσημείωτες αντιοξειδωτικές ιδιότητες, που λειτουργεί συνεργικά με την επίσης αντιοξειδωτική βιταμίνη Ε.

περισσότερα

Οι μπάμιες επιστρέφουν για τη διατροφική τους αξία!

Μπορεί τα τελευταία χρόνια να έχουμε ξεχάσει τις μπάμιες, το πράσινο λαχανικό όμως επιστρέφει δυναμικά λόγω των εξαιρετικών του ιδιοτήτων.

περισσότερα

Τι μας προφέρει το γιαούρτι;

Το γιαούρτι είναι μια τροφή ιδανική για τους ηλικιωμένους, όχι μόνο λόγω της υφής της που  βοηθάει ανθρώπους με προβλήματα μάσησης, αλλά και χάρη στα συστατικά της που θωρακίζουν τον οργανισμό τους.

περισσότερα

Καρπούζι: Το απόλυτο καλοκαιρινό φρούτο

Η χαρακτηριστική μυρωδιά του σηματοδοτεί την έναρξη του καλοκαιριού, ενώ τα οφέλη του στην υγεία μας είναι πολλά!

περισσότερα

Οι αγαπημένες μας πιπεριές και τα διατροφικά τους οφέλη

Τα γεμιστά είναι ίσως το πιο αγαπημένο καλοκαιρινό πιάτο για τους περισσότερους. Δίπλα στις ζουμερές ντομάτες θέση έχουν οι λαχταριστές πιπεριές που όχι μόνο δίνουν γεύση στο πιάτο μας, αλλά μας τροφοδοτούν και με εξαιρετικά ωφέλιμα συστατικά.

περισσότερα

Σολομός για… καλή καρδιά

Πρόκειται για μια τροφή που οι ηλικιωμένοι είναι σημαντικό να εντάξουν στη διατροφή τους.

περισσότερα

Η σημασία της υγιεινή διατροφής στην Τρίτη Ηλικία

H υγιεινή διατροφή των ηλικιωμένων είναι πολύ σημαντική, αφού η τροφοδότηση του σώματός τους με τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά, καθώς και η διατήρηση ενός υγιούς βάρους, συμβάλλουν στο να παραμείνουν δραστήριοι και ανεξάρτητοι. Η ισορροπημένη διατροφή επιβάλλεται ακόμα περισσότερο όταν ο ηλικιωμένος πάσχει από μια χρόνια ασθένεια, όπως ο διαβήτης ή κάποια καρδιαγγειακή νόσος.

περισσότερα

Συντήρηση τροφίμων: Τι να προσέξουμε το καλοκαίρι

Οι υψηλές θερμοκρασίες των καλοκαιρινών μηνών συχνά ενοχοποιούνται για τροφικές δηλητηριάσεις, οι οποίες μπορεί να γίνουν πολύ επικίνδυνες όταν αφορούν σε ευαίσθητες ομάδες του πληθυσμού, όπως οι ηλικιωμένοι. Τι να προσέχουμε προκειμένου να αποφύγουμε τον κίνδυνο;

περισσότερα

Τι ξέρετε για τον λιναρόσπορο;

Αν θέλουμε να ακολουθούμε μια υγιεινή διατροφή, αξίζει να βάλουμε στην καθημερινότητά μας τον λιναρόσπορο. Ο λιναρόσπορος, δηλαδή ο σπόρος του λιναριού, είναι ένα εξαιρετικό τρόφιμο, το οποίο συγκαταλέγεται στα λεγόμενα superfoods, χάρη στη μοναδική θρεπτική του σύσταση.

περισσότερα

Πόσο ωφελεί το ταχίνι την υγεία μας;

Aνάμεσα στα υγιεινές τροφές που μας τροφοδοτούν με εξαιρετικά θρεπτικά συστατικά φιγουράρει και το ταχίνι. Ας μάθουμε, λοιπόν, τους λόγους που είναι σημαντικό να το εντάξουμε στη διατροφή μας.

περισσότερα

Αφαίρεση χολής

Το γεγονός ότι αφαιρέσαμε τη χοληδόχο κύστη μας δεν θα επηρεάσει καθόλου τη διατροφή μας και το πώς μπορούμε να χωνεύουμε τα διάφορα φαγητά, εξηγούν οι ειδικοί σε όσους φοβούνται ότι μπορεί να έχουν προβλήματα δυσπεψίας αν πάρουν την απόφαση και προχωρήσουν στην αφαίρεση της χολής τους.

περισσότερα

Πόσο αλάτι πρέπει να τρώμε στην Τρίτη Ηλικία

Στην ιστορία το συναντάμε ως συντηρητικό, ως αντισηπτικό αλλά και ως «νόμισμα». Σήμερα χρησιμοποιούμε το αλάτι κυρίως για να νοστιμίζει τα φαγητά μας. Είναι όμως φίλος ή εχθρός για την Τρίτη Ηλικία;

περισσότερα

Απαραίτητη η βιταμίνη Β12 στους ηλικιωμένους

Η βιταμίνη Β12 είναι απαραίτητη, ειδικά για τους ηλικιωμένους, γι’ αυτό και πρέπει να διασφαλίζουμε την επαρκή της πρόσληψη.

περισσότερα

Σιδηροπενική αναιμία και διατροφή στην Τρίτη Ηλικία

Παρατηρούμε ότι ο αγαπημένος μας ηλικιωμένος παρουσιάζει συμπτώματα, όπως: κούραση, αδυναμία, ατονία και δυσκολία συγκέντρωσης; Η αλήθεια είναι ότι μπορεί να ευθύνονται διάφοροι παράγοντες, αλλά πολύ συχνά αιτία είναι η σιδηροπενική αναιμία.

περισσότερα

Τροφές που ρίχνουν την πίεση

Και η ρύθμιση της πίεσης περνάει από το στομάχι τονίζουν οι ειδικοί και μας εξηγούν ότι αν χάσουμε βάρος και προσέξουμε τι τρώμε θα μπορέσουμε να διαχειριστούμε καλύτερα την υπέρταση.

περισσότερα

Συνταγή: Πρωινό… κατά της χοληστερίνης

Δεν σημαίνει ότι όσοι έχουν χοληστερίνη πρέπει να στερούνται τα πάντα. Η παρακάτω συνταγή για πρωινό είναι πλούσια σε γεύση και φτωχή σε χοληστερίνη.

περισσότερα

Συνταγή: Πουρές γλυκοπατάτας

Μια διαφορετική πατάτα, πιο θρεπτική και γλυκιά, είναι εδώ σε μορφή πουρέ, για να κλέψει την καρδιά μας.

περισσότερα