Grandmama

Συμβουλές και συνταγές
για υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή
στην Τρίτη Ηλικία.

Πόσο ωφελεί το ταχίνι την υγεία μας;

Aνάμεσα στα υγιεινές τροφές που μας τροφοδοτούν με εξαιρετικά θρεπτικά συστατικά φιγουράρει και το ταχίνι. Ας μάθουμε, λοιπόν, τους λόγους που είναι σημαντικό να το εντάξουμε στη διατροφή μας.

περισσότερα

Αφαίρεση χολής

Το γεγονός ότι αφαιρέσαμε τη χοληδόχο κύστη μας δεν θα επηρεάσει καθόλου τη διατροφή μας και το πώς μπορούμε να χωνεύουμε τα διάφορα φαγητά, εξηγούν οι ειδικοί σε όσους φοβούνται ότι μπορεί να έχουν προβλήματα δυσπεψίας αν πάρουν την απόφαση και προχωρήσουν στην αφαίρεση της χολής τους.

περισσότερα

Πόσο αλάτι πρέπει να τρώμε στην Τρίτη Ηλικία

Στην ιστορία το συναντάμε ως συντηρητικό, ως αντισηπτικό αλλά και ως «νόμισμα». Σήμερα χρησιμοποιούμε το αλάτι κυρίως για να νοστιμίζει τα φαγητά μας. Είναι όμως φίλος ή εχθρός για την Τρίτη Ηλικία;

περισσότερα

Απαραίτητη η βιταμίνη Β12 στους ηλικιωμένους

Η βιταμίνη Β12 είναι απαραίτητη, ειδικά για τους ηλικιωμένους, γι’ αυτό και πρέπει να διασφαλίζουμε την επαρκή της πρόσληψη.

περισσότερα

Σιδηροπενική αναιμία και διατροφή στην Τρίτη Ηλικία

Παρατηρούμε ότι ο αγαπημένος μας ηλικιωμένος παρουσιάζει συμπτώματα, όπως: κούραση, αδυναμία, ατονία και δυσκολία συγκέντρωσης; Η αλήθεια είναι ότι μπορεί να ευθύνονται διάφοροι παράγοντες, αλλά πολύ συχνά αιτία είναι η σιδηροπενική αναιμία.

περισσότερα

Τροφές που ρίχνουν την πίεση

Και η ρύθμιση της πίεσης περνάει από το στομάχι τονίζουν οι ειδικοί και μας εξηγούν ότι αν χάσουμε βάρος και προσέξουμε τι τρώμε θα μπορέσουμε να διαχειριστούμε καλύτερα την υπέρταση.

περισσότερα

Συνταγή: Πρωινό… κατά της χοληστερίνης

Δεν σημαίνει ότι όσοι έχουν χοληστερίνη πρέπει να στερούνται τα πάντα. Η παρακάτω συνταγή για πρωινό είναι πλούσια σε γεύση και φτωχή σε χοληστερίνη.

περισσότερα

Συνταγή: Πουρές γλυκοπατάτας

Μια διαφορετική πατάτα, πιο θρεπτική και γλυκιά, είναι εδώ σε μορφή πουρέ, για να κλέψει την καρδιά μας.

περισσότερα

Συνταγή: Πολύχρωμη σαλάτα με κινόα

Ας επωφεληθούμε από μια εξαιρετικά θρεπτική τροφή που θεωρείται ιδανική για ηλικιωμένους.

περισσότερα

Συνταγή: Πράσινη σαλάτα με σος αβοκάντο

Είναι πράσινο, εξωτικό, θυμίζει βούτυρο στη γεύση και θεωρείται εξαιρετικά ωφέλιμο για την υγεία μας. Το αβοκάντο μάς συστήνεται μέσα σε μια νόστιμη πράσινη σαλάτα.

περισσότερα

Γιατί να βάλω τον κουρκουμά στη διατροφή μου;

Η σκόνη με το χρυσαφί χρώμα περικλείει μέσα της πλήθος εντυπωσιακών ιδιοτήτων. Ο λόγος για τον κουρκουμά που αξίζει να φιλοξενούμε στην κουζίνα μας.

περισσότερα

Οι 5 τροφές της καρδιάς μας

Μικρές αλλαγές στις διατροφικές μας συνήθειες μπορούν να συμβάλουν σημαντικά στην υγεία της καρδιάς μας. Συνήθως –σε τέτοιες περιπτώσεις– αναφερόμαστε στα όσα πρέπει να περιορίσουμε στη διατροφή μας. Εδώ, θα μιλήσουμε, αντίθετα, για όσα κάνουν καλό.

περισσότερα

Μεταβολισμός: Ο συνήθης ύποπτος

Το παράπονο όλων όσοι προσπαθούμε να αδυνατίσουμε και δεν τα καταφέρνουμε είναι ο αργός μας μεταβολισμός. Κυρίως όσο περνούν τα χρόνια, τον κατηγορούμε ότι αυτός φταίει για όλα. Είναι όμως πράγματι έτσι;

περισσότερα

Νιώθω κατάπτωση. Τι να φάω;

Πεσμένη διάθεση και έλλειψη ενέργειας. Μήπως πρέπει να αλλάξουμε διατροφή;

περισσότερα

Μενού κατά της οστεοπόρωσης

Η υγεία των οστών περνάει από το στομάχι. Η παραπάνω φράση δεν είναι καθόλου υπερβολική, καθώς ο βασικός τρόπος για να έχουμε έναν γερό σκελετό είναι να παίρνουμε επαρκές ασβέστιο, καταρχάς μέσω της διατροφής μας.

περισσότερα

Ελαιόλαδο: Το χρυσάφι της ελληνικής γης

Ο Όμηρος το χαρακτήρισε «υγρό χρυσάφι», μία φράση που περιγράφει απόλυτα το ελαιόλαδο, όχι μόνο όσον αφορά το μοναδικό του χρώμα και την ιδιαίτερη υφή του, αλλά κυρίως τη διατροφική του αξία.

περισσότερα

Ανεβάζουν τα αυγά τη χοληστερίνη;

Μία τροφή αγαπητή στους περισσότερους, υγιεινή και θρεπτική, επιτέλους σταματά να θεωρείται επιβαρυντική για την υγεία μας.

περισσότερα

Διατροφή με ονομασία προέλευσης μεσογειακή

Το 1960, η «Μελέτη των 7 χωρών», συνέκρινε τις διατροφικές συνήθειες και την υγεία πληθυσμιακών ομάδων από διάφορες χώρες. Από τις ομάδες που παρακολουθήθηκαν, η ομάδα της Κρήτης –χάρη στη διατροφή της– παρουσίασε τη χαμηλότερη θνησιμότητα από στεφανιαία νόσο και όχι μόνο.

περισσότερα