Grandmama

Ιδέες για πρωινό

από τη Μυρτώ Αντωνοπούλου

grandmama team



«Το πρωί φάε σαν βασιλιάς, το μεσημέρι σαν πλούσιος και το βράδυ σαν ζητιάνος», λέει η λαϊκή ρήση και φυσικά έχει δίκιο! Το πρωινό είναι το πιο σημαντικό γεύμα της ημέρας. Μας τροφοδοτεί με τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά και μας δίνει ενέργεια για να συνεχίσουμε τη μέρα μας.

Το ίδιο φυσικά ισχύει και για τους ηλικιωμένους, οι οποίοι συχνά τρώνε κάτι λίγο, όπως μια φρυγανιά και λίγο τυρί ή και παραλείπουν το πρωινό. Ο ηλικιωμένος που δεν έχει να κάνει πολλά πράγματα μέσα στη μέρα παραιτείται και συχνά αρνείται να σηκωθεί από το κρεβάτι. Όταν, όμως, έχει κάτι να περιμένει –ακόμα κι αν πρόκειται για κάτι τόσο απλό, όπως το καθίσει στο τραπέζι και να φάει το πρωινό του συζητώντας- ξυπνάει με όρεξη και κέφι για ζωή. Ας μην ξεχνάμε ότι το να καθίσουμε –εμείς οι συγγενείς ή οι φροντιστές- μαζί με τον ηλικιωμένο στο τραπέζι προσφέρει και κάτι ακόμα, πολύ σπουδαίο: βοηθάει να τηρείται μια ρουτίνα στην καθημερινότητα των ηλικιωμένων, την οποία τόσο πολύ έχουν ανάγκη. Αν μάλιστα ζητήσουμε από τον ηλικιωμένο να συνεισφέρει στο πρωινό, για παράδειγμα στρώνοντας το τραπέζι, γεμίζοντας τα πιάτα, βράζοντας ένα αβγό, τον κάνουμε να αισθανθεί χρήσιμος και να νιώσει καλύτερα.

Οι παρακάτω ιδέες μπορούν να μας βοηθήσουν να μετατρέψουμε το πρωινό σε μια ξεχωριστή στιγμή κάθε μας μέρας.

Βρόμη με φρούτα: Βράζουμε σε ένα κατσαρολάκι λίγο νερό. Μόλις βράσει, προσθέτουμε βρόμη και ανακατεύουμε για λίγα δευτερόλεπτα. Κατεβάζουμε από τη φωτιά, σερβίρουμε και προσθέτουμε κομματάκια φρούτων. Αν ο ηλικιωμένος έχει δυσκολία στη μάσηση, προτιμάμε ένα μαλακό φρούτο, όπως είναι για παράδειγμα η μπανάνα.

Αβγό βραστό: Συνδυάζουμε ένα σφιχτό βραστό αβγό με μια φέτα ψωμί ολικής άλεσης, στην οποία μπορούμε να απλώσουμε λίγο αβοκάντο.

Γιαούρτι: Το συνδυάζουμε με μικρά κομματάκια φρούτων και ξηρούς καρπούς (π.χ. καρύδια ή αμύγδαλα). Αν ο ηλικιωμένος έχει πρόβλημα στη μάσηση, μπορούμε να αλέσουμε τους ξηρούς καρπούς και να πασπαλίσουμε με αυτούς το γιαούρτι.

Ψωμί με ταχίνι: Το εξαιρετικά δυναμωτικό ταχίνι είναι ιδανική ιδέα για πρωινό. Εναλλακτικά, μπορούμε να απλώσουμε στο ψωμί βούτυρο αμυγδάλου ή φιστικοβούτυρο.

Αβγό ποσέ: Σε νερό που βράζει σπάμε ένα αβγό. Όταν γίνει, το βάζουμε πάνω σε μια φέτα ψωμί, στην οποία μπορούμε να έχουμε απλώσει λίγο αβοκάντο ή ελαιόλαδο.