Grandmama

Πώς θα αυξήσουμε τα προβιοτικά που προσλαμβάνουμε;

από τη Μυρτώ Αντωνοπούλου

grandmama team



Αυτή την περίοδο χρειάζεται περισσότερο από ποτέ να έχουμε δυνατό ανοσοποιητικό. Τα προβιοτικά, λοιπόν, πρέπει να είναι πρώτα στη λίστα μας.

Το σώμα μας είναι γεμάτο βακτήρια, τα περισσότερα από τα οποία «κατοικούν» στο πεπτικό μας σύστημα. Το να έχουμε στον οργανισμό μας τα σωστά βακτήρια συνεπάγεται μεταξύ άλλων καλύτερη πέψη και πιο ισχυρό ανοσοποιητικό σύστημα. Πώς θα καταφέρουμε να αυξήσουμε την πρόσληψη των «καλών» βακτηρίων», έτσι ώστε να ισχυροποιήσουμε τον οργανισμό μας;

Υπάρχουν δυο τρόποι να αυξήσουμε τα «καλά» βακτήρια στο έντερό μας: καταναλώνοντας προϊόντα ζύμωσης και παίρνοντας συμπληρώματα διατροφής με προβιοτικά. Στην περίπτωση των συμπληρωμάτων, αυτός που θα μας καθοδηγήσει σχετικά με το αν τα χρειαζόμαστε ή όχι είναι ο γιατρός.

Τι είναι τα προϊόντα ζύμωσης;

Η διαδικασία της ζύμωσης είναι μια από τις παλιότερες τεχνικές συντήρησης τροφίμων. Τα τρόφιμα που έχουν υποστεί ζύμωση περνούν από μια διαδικασία κατά την οποία μικροοργανισμοί (π.χ. μύκητες, βακτήρια), μετατρέπουν τους υδατάνθρακες (όπως είναι το άμυλο και τα σάκχαρα) σε αλκοόλη ή οξέα. Έτσι, δημιουργείται ένα περιβάλλον, όπου η τροφή διατηρείται και παράλληλα προάγονται ευεργετικά ένζυμα, βιταμίνες του συμπλέγματος Β και ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, καθώς και διάφορα είδη «καλών» βακτηρίων.

Τα πιο συνηθισμένα τρόφιμα που έχουν προβιοτικά (είτε γιατί έχουν υποστεί ζύμωση, είτε γιατί έχουν εμπλουτιστεί με προβιοτικά) είναι τα εξής: γιαούρτι, κεφίρ, τουρσί, ξινολάχανο, ψωμί με προζύμι, μίσο (μία πάστα που δημιουργείται από τη ζύμωση της σόγιας με ειδικούς μύκητες), μαλακά ωριμασμένα τυριά. 

Eυχαριστούμε για τη συνεργασία την κ. Κωσταλένια Καλλιανιώτη MSc, Κλινικό Διαιτολόγο-Διατροφολόγο.