Grandmama

Αδυνατίζουμε πίνοντας νερό

από την Άννα Δάλλα

grandmama team



Το να πίνουμε νερό είναι –όπως γνωρίζουμε- πολύ βοηθητικό, ειδικά όταν μπαίνουμε στην Τρίτη Ηλικία, τόσο για την πρόληψη όσο και για την αντιμετώπιση πολλών προβλημάτων υγείας. Τελευταία όμως οι επιστήμονες μάς συμβουλεύουν να μην το ξεχνάμε για έναν λόγο παραπάνω: Επειδή μπορεί να μας βοηθήσει στην προσπάθειά μας να χάσουμε βάρος.

Πώς μας βοηθάει το νερό να αδυνατίσουμε; Καταρχάς το νερό αυξάνει τον μεταβολικό ρυθμό, ο οποίος γίνεται πιο αργός όσο περνάνε τα χρόνια και μεγαλώνουμε. Συγκεκριμένα, η Ιατρική Επιθεώρηση Κλινικής Ενδοκρινολογίας και Μεταβολισμού εξέδωσε μία έκθεση, σύμφωνα με την οποία το να πίνουμε νερό – κυρίως παγωμένο- κάνει τον μεταβολισμό μας πιο γρήγορο –έστω παροδικά- ακόμα και κατά 30% (επειδή ο οργανισμός μας σπαταλάει ενέργεια για να ζεσταθεί). Εκτός όμως από αυτή τη γενική διαπίστωση, οι ειδικοί μάς συμβουλεύουν να πίνουμε νερό 30 λεπτά πριν το γεύμα μας καθώς έτσι φαίνεται ότι θα βοηθηθούμε αρκετά στην προσπάθειά μας για απώλειας βάρους. Έρευνα που δημοσιεύτηκε στην Αμερικανική Ιατρική Εθνική Βιβλιοθήκη έδειξε ότι οι συμμετέχοντες που βρίσκονταν σε δίαιτα και έπιναν μισό λίτρο νερό πριν το γεύμα τους έχασαν μέσα σε 3 μήνες 44% περισσότερο βάρος από όσους δεν έπιναν την αντίστοιχη ποσότητα νερού. Επιπλέον, το νερό μάς κάνει να νοιώθουμε πιο φουσκωμένοι πριν το γεύμα και κατ’ επέκταση να καταναλώνουμε λιγότερες θερμίδες όταν τρώμε. Οι επιστήμονες της Mayo Clinic εξηγούν ότι όταν πίνουμε νερό πριν το φαγητό μειώνεται η ποσότητα που τρώμε, καθώς επίσης ότι ο οργανισμός μας διασπά και καίει ευκολότερα το λίπος, που παίρνουμε από τις τροφές.

Η αξία του νερού

Το νερό κάνει το κάθε κύτταρο του σώματός μας να λειτουργεί καλύτερα, βοηθά στην αποβολή των τοξινών, συμβάλει στην  καλύτερη λειτουργία των νεφρών, λειτουργεί ως φυσικό λιπαντικό για τις αρθρώσεις και τους μυς και βέβαια βοηθά το δέρμα μας να δείχνει πιο νεανικό και φρέσκο.

Πόσο νερό χρειαζόμαστε;

Ο γενικός κανόνας είναι να πίνουμε 8 ποτήρια νερό την ημέρα. Υπάρχουν όμως διάφοροι παράγοντες που μπορεί να επηρεάσουν το πόσο νερό χρειαζόμαστε, για παράδειγμα ο καιρός, το πόσο γυμναζόμαστε, ακόμα και το βάρος μας παίζουν ρόλο στο νερό που πρέπει να πίνουμε. Συχνά όμως το αμελούμε και βαριόμαστε να πίνουμε αρκετό νερό. Οι ερευνητές της Mayo Clinic μας προτείνουν μερικές καλές ιδέες όπως το να πίνουμε ζεστό νερό με λεμόνι ή άλλα βότανα όταν είμαστε στο σπίτι (για παράδειγμα όταν βλέπουμε τηλεόραση), να τρώμε καυτερά φαγητά (που συμβάλουν στην αύξηση του μεταβολισμού) ώστε να διψάμε περισσότερο, αλλά και να προσθέτουμε παγάκια σε όλα τα ποτά που πίνουμε. Και βέβαια ας μην ξεχνάμε ότι το νερό είναι η καλύτερη επιλογή ποτού και πρέπει να το προτιμάμε από οποιοδήποτε άλλο.

Επιστημονική επιμέλεια: Χάρης Δημοσθενόπουλος, MMedSci.PhDc, κλινικός διαιτολόγος, Προϊστάμενος Διαιτολογικού Τμήματος ΓΝΑ Λαϊκό, μέλος του Δ.Σ. της Ελληνικής Διαβητολογικής Εταιρείας, (www.dimosthenopoulos.gr).