Grandmama

Η γνώση είναι δύναμη. Βρείτε όλες τις πληροφορίες σχετικά με τα πιο συχνά θέματα υγείας των ηλικιωμένων.

Οι μεσήλικες που δεν κοιμούνται αρκετά έχουν αυξημένο κίνδυνο να εμφανίσουν άνοια.

Οι άνθρωποι που κοιμούνται κατά κανόνα 6 ώρες ή και λιγότερες τη νύχτα όταν βρίσκονται στη μέση ηλικία είναι πιο πιθανό να εμφανίσουν άνοια σε σύγκριση με όσους κοιμούνται τουλάχιστον 7 ώρες. Οι ερευνητές βρήκαν ότι όσοι δεν κοιμόντουσαν καλά στα 50, τα 60 ή και τα 70 τους είχαν κατά 30% πιο αυξημένο τον κίνδυνο για άνοια, ανεξάρτητα από οποιονδήποτε άλλον παράγοντα κινδύνου.

περισσότερα

Οστεοπόρωση: Πώς διαγιγνώσκεται και πώς αντιμετωπίζεται

Η εξέταση οστικής πυκνότητας χρειάζεται να μπει στο τσεκ απ της κάθε γυναίκας μετά τα 50 ή την αρχή της εμμηνόπαυσης (αν συμβεί νωρίτερα) αλλά και κάθε άνδρα (μετά τα 70) γιατί -παρά τη γενικευμένη εντύπωση- και οι άνδρες, καθώς μεγαλώνουν μπορεί να κινδυνέψουν από οστεοπόρωση. Η οστεοπόρωση είναι μία ασθένεια, που χρειάζεται παρακολούθηση και θεραπεία σύμφωνα με τις οδηγίες του γιατρού γιατί μπορεί να οδηγήσει σε κάποιο σοβαρό οστεοπορωτικό κάταγμα, που αν συμβεί θα επηρεάσει σημαντικά την ποιότητα της ζωής του ανθρώπου που το υπέστη.

περισσότερα

7 συνήθειες που μας γερνάνε

Αν και δεν μπορούμε να επηρεάσουμε κάποιους παράγοντες, που σχετίζονται με το γήρας, όπως είναι τα γονίδια ή ο χρόνος που περνάει, υπάρχουν άλλοι τους οποίους μπορούμε να τροποποιήσουμε ώστε να καθυστερήσουμε τα γηρατειά ή τουλάχιστον να τα βιώσουμε υπό τις καλύτερες για εμάς συνθήκες. Η υγιεινή και πλήρης διατροφή, η σωματική άσκηση και η πνευματική εξάσκηση είναι όλοι παράγοντες που θα συμβάλουν στο να μεγαλώσουμε υγιείς. Εκτός όμως από τα όσα χρειάζεται να κάνουμε, είναι σκόπιμο να έχουμε υπόψη μας και όσα θα πρέπει να αποφεύγουμε γιατί μας γερνάνε…

περισσότερα

Τηλεφωνική γραμμή υποστήριξης για την άνοια

Μία νέα, δωρεάν και άμεση υπηρεσία τηλεφωνικής ενημέρωσης και υποστήριξης για άτομα με άνοια και τους φροντιστές τους, μπορούν να βρουν οι ενδιαφερόμενοι τηλεφωνώντας στο 212 000 8711.

περισσότερα

Αποφεύγοντας τα ατυχήματα των ηλικιωμένων

Αν νοιώθετε ανασφάλεια επειδή φοβάστε ότι θα πέσετε όταν περπατάτε στον δρόμο, όταν σηκώνεστε τη νύχτα για να επισκεφτείτε την τουαλέτα ή να πιείτε νερό ή όταν κινείστε σε ένα καινούργιο περιβάλλον είναι σκόπιμο να διαβάσετε τις οδηγίες που ακολουθούν ώστε να κάνετε τον χώρο σας πιο ασφαλή και να μειώσετε τον κίνδυνό σας για ανεπιθύμητες και επικίνδυνες πτώσεις.

περισσότερα

4 αντιγηραντικά βότανα

Tα μυρωδικά και τα βότανα είναι ο πιο φυσικός τρόπος να διατηρήσουμε τη νεότητά μας.

περισσότερα

Δεν πρέπει να ξεχνάμε το εμβόλιο της γρίπης

Το φθινόπωρο είναι η κατάλληλη εποχή να ασχοληθούμε, εκτός από όλα τα άλλα που έχουμε να προγραμματίσουμε και να οργανώσουμε, και με το εμβόλιο της γρίπης. Γνωρίζουμε όλοι ότι, καθώς ο χειμώνας πλησιάζει, η γρίπη βρίσκεται προ των πυλών, και ότι ειδικά οι ηλικιωμένοι και όσοι φροντίζουν ηλικιωμένους αλλά και οι ευπαθείς ομάδες χρειάζεται να προνοήσουμε ώστε να θωρακίσουμε τον οργανισμό μας κάνοντας το αντιγριπικό εμβόλιο.

περισσότερα

Τι πρέπει να γνωρίζουμε για τη φουσκωμένη κοιλιά

Γιατί οι γυναίκες στη μέση ηλικία αποκτούν «κοιλίτσα»; Πού οφείλεται και τι μπορούμε να κάνουμε;

περισσότερα

Ασκήσεις Kegel κατά της ακράτειας

Μαθαίνουμε τις ασκήσεις Kegel ώστε να προλάβουμε ή να βελτιώσουμε την ακράτεια.

περισσότερα

Πώς θα προστατέψουμε τα γόνατά μας

Έχουμε δει και ακούσει διάφορους να παραπονιούνται ή ίσως έχουμε κι εμείς οι ίδιοι ξεκινήσει να υποφέρουμε από ενοχλήσεις ή και πόνους στα γόνατά μας. Ας δούμε πώς μπορούμε να προλάβουμε αυτές τις ενοχλήσεις.

περισσότερα

Ο ύπνος στην εποχή του κορωνοϊού

Το αίσθημα ανασφάλειας και αγωνίας που βιώνουμε αυτή την περίοδο επηρεάζει άμεσα και τον ύπνο μας.

περισσότερα

Συστάσεις για τον κορωνοϊό σε ασθενείς με καρδιολογικά νοσήματα

Πόσο κινδυνεύουν οι άνθρωποι με καρδιολογικά προβλήματα από τον Covid-19; Τι πρέπει να κάνουν για να προστατευτούν;

περισσότερα

Πώς αντιμετωπίζουμε αποτελεσματικά τον κορωνοϊό (και κάθε ιό);

Είτε πρόκειται για το νέο κορωνοϊό, είτε για οποιονδήποτε άλλον ιό, υπάρχουν συγκεκριμένες οδηγίες που πρέπει να ακολουθούμε προκειμένου να παραμένουμε υγιείς αλλά και σε περίπτωση που κολλήσουμε, να προστατεύσουμε τους γύρω μας από μετάδοσή του.

περισσότερα

Γιατί δεν μπορώ να κοιμηθώ;

Ο ύπνος είναι άρρηκτα συνδεδεμένος με τη ζωή και ο καλός ύπνος με την ευζωία. Γιατί όμως όλο και περισσότεροι άνθρωποι δυσκολευόμαστε με τον ύπνο; Και τι μπορούμε να κάνουμε για να βελτιώσουμε την ποιότητά του;

περισσότερα

Πώς θα γίνετε ένας σούπερ 100άρης!

Οι περισσότεροι τρέμουμε τα γηρατειά κυρίως εξαιτίας της φυσικής έκπτωσης που τα συνοδεύει. Φοβόμαστε ότι το σώμα μας και οι δυνάμεις μας θα μας εγκαταλείψουν και ανήμποροι πια θα εξαρτόμαστε από τους άλλους… Δεν είναι όμως απαραίτητο να είναι έτσι.

περισσότερα

Πώς θα φροντίσουμε τους ηλικιωμένους γονείς μας από απόσταση;

Είναι πολύ δύσκολο –όταν μένουμε σε απόσταση- να ταξιδεύουμε συνεχώς ώστε να φροντίζουμε τους ηλικιωμένους ή / και ανήμπορους αγαπημένους μας με αποτέλεσμα να νοιώθουμε συχνά ενοχές και τύψεις ότι δεν κάνουμε όσα θα έπρεπε ή θα μπορούσαμε να κάνουμε.

περισσότερα

10 συνήθειες που θα μειώσουν τον καρδιαγγειακό μας κίνδυνο

Τα καρδιαγγειακά είναι η πρώτη αιτία θανάτου παγκοσμίως και όσο περνάει η ηλικία τόσο αυξάνεται και ο κίνδυνος να μας απασχολήσουν. Τι μπορούμε να κάνουμε για να κρατήσουμε τον κίνδυνο μακριά μας;

περισσότερα

Υπάρχει ανδρική εμμηνόπαυση;

Η ανδρική εμμηνόπαυση ή αλλιώς ανδρόπαυση περιγράφει μία κατάσταση που μπορεί να προκύψει σε έναν άνδρα συνήθως γύρω στα 50 και η οποία εκδηλώνεται με συμπτώματα κατάθλιψης, έλλειψη σεξουαλικής διάθεσης, προβλήματα στύσης και άλλα σωματικά και ψυχολογικά συμπτώματα.

περισσότερα

7 συνήθειες για μέση χωρίς πόνο

Πώς μπορούμε να προφυλάξουμε τη μέση μας;

περισσότερα

Τι κερδίζουμε κόβοντας το τσιγάρο;

Μερικές φορές μπορεί να το να σκεφτόμαστε τα θετικά, τα όσα πρόκειται να κερδίσουμε δηλαδή, μπορεί να λειτουργήσει μέσα μας καταλυτικά, και να μας βοηθήσει να κόψουμε μία επιβλαβή συνήθεια, όπως είναι το κάπνισμα, ευκολότερα.

περισσότερα