Grandmama

Η γνώση είναι δύναμη. Βρείτε όλες τις πληροφορίες σχετικά με τα πιο συχνά θέματα υγείας των ηλικιωμένων.

Τι πρέπει να προσέχουν οι Καρδιοπαθείς το καλοκαίρι

Με αφορμή τις υψηλές θερμοκρασίες περιβάλλοντος που αντιμετωπίζουμε τις τελευταίες ημέρες στην χώρα μας η Ελληνική Καρδιολογική Εταιρεία δράττεται της ευκαιρίας να ενημερώσει τους πολίτες -και ιδιαίτερα τους Καρδιοπαθείς- για τα μέτρα προστασίας που θα πρέπει να λαμβάνουν.

περισσότερα

Νέο φάρμακο για το Αλτσχάιμερ δίνει ελπίδες στους ασθενείς

Χρειάστηκε να περάσει τουλάχιστον ένας αιώνας από όταν ο Γερμανός ψυχίατρος Αλοΐσιος Αλτσχάιμερ αναλάμβανε την ιατρική παρακολούθηση της κ. Αυγούστας Ντίτερ, η οποία στα 51 της χρόνια παραπονιόταν για απώλεια μνήμης, παραισθήσεις και διαταραχές στην προσωπικότητά της, για να μπορέσει σταδιακά η ιατρική κοινότητα να αντιληφθεί τη σοβαρότητα και τα ιδιάζοντα χαρακτηριστικά της νόσου Αλτσχάιμερ, που πήρε το όνομα του γιατρού που την περιέγραψε πρώτος και η οποία αποτελεί πλέον την πιο συνηθισμένη αιτία άνοιας.

περισσότερα

Η χημική ουσία που ευθύνεται για το Πάρκινσον

Σύμφωνα με αρκετούς νευρολόγους τα επόμενα χρόνια αναμένεται να υπάρξει επιδημία της νόσου Πάρκινσον. Ήδη είναι η γρηγορότερα εξελισσόμενη νευρολογική διαταραχή στον σύγχρονο κόσμο. Μάλιστα, στις Η.Π.Α. τα τελευταία δέκα χρόνια έχουν αυξηθεί κατά 35% οι άνθρωποι που υποφέρουν από τη νόσο Πάρκινσον και σύμφωνα με τις εκτιμήσεις στα επόμενα 25 χρόνια το ποσοστό θα διπλασιαστεί και πάλι. Οι περισσότερες περιπτώσεις Πάρκινσον είναι ιδιοπαθείς, δηλαδή δεν υπάρχει κάποια σαφής αιτία που να δικαιολογεί την εμφάνισή τους. Οι επιστήμονες όμως έχουν βρει κάποια γονίδια που φαίνεται να δημιουργούν μία προδιάθεση προς τη νόσο. Την εμφάνιση της νόσου επηρεάζει επίσης η έκθεση σε κάποιες χημικές ουσίες αλλά και οι τραυματισμοί ή οι παθήσεις του εγκεφάλου. Επίσης, η νόσος του Πάρκινσον φαίνεται να είναι 1,5 φορές πιο συχνή στους άνδρες από ό,τι στις γυναίκες.

περισσότερα

Οι μεσήλικες που δεν κοιμούνται αρκετά έχουν αυξημένο κίνδυνο να εμφανίσουν άνοια.

Οι άνθρωποι που κοιμούνται κατά κανόνα 6 ώρες ή και λιγότερες τη νύχτα όταν βρίσκονται στη μέση ηλικία είναι πιο πιθανό να εμφανίσουν άνοια σε σύγκριση με όσους κοιμούνται τουλάχιστον 7 ώρες. Οι ερευνητές βρήκαν ότι όσοι δεν κοιμόντουσαν καλά στα 50, τα 60 ή και τα 70 τους είχαν κατά 30% πιο αυξημένο τον κίνδυνο για άνοια, ανεξάρτητα από οποιονδήποτε άλλον παράγοντα κινδύνου.

περισσότερα

Οστεοπόρωση: Πώς διαγιγνώσκεται και πώς αντιμετωπίζεται

Η εξέταση οστικής πυκνότητας χρειάζεται να μπει στο τσεκ απ της κάθε γυναίκας μετά τα 50 ή την αρχή της εμμηνόπαυσης (αν συμβεί νωρίτερα) αλλά και κάθε άνδρα (μετά τα 70) γιατί -παρά τη γενικευμένη εντύπωση- και οι άνδρες, καθώς μεγαλώνουν μπορεί να κινδυνέψουν από οστεοπόρωση. Η οστεοπόρωση είναι μία ασθένεια, που χρειάζεται παρακολούθηση και θεραπεία σύμφωνα με τις οδηγίες του γιατρού γιατί μπορεί να οδηγήσει σε κάποιο σοβαρό οστεοπορωτικό κάταγμα, που αν συμβεί θα επηρεάσει σημαντικά την ποιότητα της ζωής του ανθρώπου που το υπέστη.

περισσότερα

7 συνήθειες που μας γερνάνε

Αν και δεν μπορούμε να επηρεάσουμε κάποιους παράγοντες, που σχετίζονται με το γήρας, όπως είναι τα γονίδια ή ο χρόνος που περνάει, υπάρχουν άλλοι τους οποίους μπορούμε να τροποποιήσουμε ώστε να καθυστερήσουμε τα γηρατειά ή τουλάχιστον να τα βιώσουμε υπό τις καλύτερες για εμάς συνθήκες. Η υγιεινή και πλήρης διατροφή, η σωματική άσκηση και η πνευματική εξάσκηση είναι όλοι παράγοντες που θα συμβάλουν στο να μεγαλώσουμε υγιείς. Εκτός όμως από τα όσα χρειάζεται να κάνουμε, είναι σκόπιμο να έχουμε υπόψη μας και όσα θα πρέπει να αποφεύγουμε γιατί μας γερνάνε…

περισσότερα

Τηλεφωνική γραμμή υποστήριξης για την άνοια

Μία νέα, δωρεάν και άμεση υπηρεσία τηλεφωνικής ενημέρωσης και υποστήριξης για άτομα με άνοια και τους φροντιστές τους, μπορούν να βρουν οι ενδιαφερόμενοι τηλεφωνώντας στο 212 000 8711.

περισσότερα

Αποφεύγοντας τα ατυχήματα των ηλικιωμένων

Αν νοιώθετε ανασφάλεια επειδή φοβάστε ότι θα πέσετε όταν περπατάτε στον δρόμο, όταν σηκώνεστε τη νύχτα για να επισκεφτείτε την τουαλέτα ή να πιείτε νερό ή όταν κινείστε σε ένα καινούργιο περιβάλλον είναι σκόπιμο να διαβάσετε τις οδηγίες που ακολουθούν ώστε να κάνετε τον χώρο σας πιο ασφαλή και να μειώσετε τον κίνδυνό σας για ανεπιθύμητες και επικίνδυνες πτώσεις.

περισσότερα

4 αντιγηραντικά βότανα

Tα μυρωδικά και τα βότανα είναι ο πιο φυσικός τρόπος να διατηρήσουμε τη νεότητά μας.

περισσότερα

Δεν πρέπει να ξεχνάμε το εμβόλιο της γρίπης

Το φθινόπωρο είναι η κατάλληλη εποχή να ασχοληθούμε, εκτός από όλα τα άλλα που έχουμε να προγραμματίσουμε και να οργανώσουμε, και με το εμβόλιο της γρίπης. Γνωρίζουμε όλοι ότι, καθώς ο χειμώνας πλησιάζει, η γρίπη βρίσκεται προ των πυλών, και ότι ειδικά οι ηλικιωμένοι και όσοι φροντίζουν ηλικιωμένους αλλά και οι ευπαθείς ομάδες χρειάζεται να προνοήσουμε ώστε να θωρακίσουμε τον οργανισμό μας κάνοντας το αντιγριπικό εμβόλιο.

περισσότερα

Τι πρέπει να γνωρίζουμε για τη φουσκωμένη κοιλιά

Γιατί οι γυναίκες στη μέση ηλικία αποκτούν «κοιλίτσα»; Πού οφείλεται και τι μπορούμε να κάνουμε;

περισσότερα

Ασκήσεις Kegel κατά της ακράτειας

Μαθαίνουμε τις ασκήσεις Kegel ώστε να προλάβουμε ή να βελτιώσουμε την ακράτεια.

περισσότερα

Πώς θα προστατέψουμε τα γόνατά μας

Έχουμε δει και ακούσει διάφορους να παραπονιούνται ή ίσως έχουμε κι εμείς οι ίδιοι ξεκινήσει να υποφέρουμε από ενοχλήσεις ή και πόνους στα γόνατά μας. Ας δούμε πώς μπορούμε να προλάβουμε αυτές τις ενοχλήσεις.

περισσότερα

Ο ύπνος στην εποχή του κορωνοϊού

Το αίσθημα ανασφάλειας και αγωνίας που βιώνουμε αυτή την περίοδο επηρεάζει άμεσα και τον ύπνο μας.

περισσότερα

Συστάσεις για τον κορωνοϊό σε ασθενείς με καρδιολογικά νοσήματα

Πόσο κινδυνεύουν οι άνθρωποι με καρδιολογικά προβλήματα από τον Covid-19; Τι πρέπει να κάνουν για να προστατευτούν;

περισσότερα

Πώς αντιμετωπίζουμε αποτελεσματικά τον κορωνοϊό (και κάθε ιό);

Είτε πρόκειται για το νέο κορωνοϊό, είτε για οποιονδήποτε άλλον ιό, υπάρχουν συγκεκριμένες οδηγίες που πρέπει να ακολουθούμε προκειμένου να παραμένουμε υγιείς αλλά και σε περίπτωση που κολλήσουμε, να προστατεύσουμε τους γύρω μας από μετάδοσή του.

περισσότερα

Γιατί δεν μπορώ να κοιμηθώ;

Ο ύπνος είναι άρρηκτα συνδεδεμένος με τη ζωή και ο καλός ύπνος με την ευζωία. Γιατί όμως όλο και περισσότεροι άνθρωποι δυσκολευόμαστε με τον ύπνο; Και τι μπορούμε να κάνουμε για να βελτιώσουμε την ποιότητά του;

περισσότερα

Πώς θα γίνετε ένας σούπερ 100άρης!

Οι περισσότεροι τρέμουμε τα γηρατειά κυρίως εξαιτίας της φυσικής έκπτωσης που τα συνοδεύει. Φοβόμαστε ότι το σώμα μας και οι δυνάμεις μας θα μας εγκαταλείψουν και ανήμποροι πια θα εξαρτόμαστε από τους άλλους… Δεν είναι όμως απαραίτητο να είναι έτσι.

περισσότερα

Πώς θα φροντίσουμε τους ηλικιωμένους γονείς μας από απόσταση;

Είναι πολύ δύσκολο –όταν μένουμε σε απόσταση- να ταξιδεύουμε συνεχώς ώστε να φροντίζουμε τους ηλικιωμένους ή / και ανήμπορους αγαπημένους μας με αποτέλεσμα να νοιώθουμε συχνά ενοχές και τύψεις ότι δεν κάνουμε όσα θα έπρεπε ή θα μπορούσαμε να κάνουμε.

περισσότερα

10 συνήθειες που θα μειώσουν τον καρδιαγγειακό μας κίνδυνο

Τα καρδιαγγειακά είναι η πρώτη αιτία θανάτου παγκοσμίως και όσο περνάει η ηλικία τόσο αυξάνεται και ο κίνδυνος να μας απασχολήσουν. Τι μπορούμε να κάνουμε για να κρατήσουμε τον κίνδυνο μακριά μας;

περισσότερα