Grandmama

Τι προσφέρει το Pilates;

από τη Μυρτώ Αντωνοπούλου

grandmama team



Το Pilates είναι ένας εναλλακτικός τρόπος άσκησης που βοηθά ανθρώπους με τραυματισμούς και πόνους να ανακουφιστούν και παράλληλα να γυμναστούν αποτελεσματικά. Ας το γνωρίσουμε. 

Από κάποια ηλικία και μετά, οι τραυματισμοί ή οι ευαισθησίες του σώματος μάς εμποδίζουν να ξεκινήσουμε κάποιου είδους άσκηση. Φοβόμαστε μήπως επιβαρύνουμε κάποιο σημείο του σώματός μας, στο οποίο αισθανόμαστε πόνο. Νιώθουμε ότι ταλαιπωρούμαστε όταν ξεκινάμε γυμναστική και έτσι δεν συνεχίζουμε για μεγάλο χρονικό διάστημα. Αποτέλεσμα; Οι πόνοι όχι μόνο παραμένουν, αλλά συχνά εντείνονται, ακριβώς επειδή δεν γυμναζόμαστε. Το Pilates είναι μια εναλλακτική μορφή άσκησης που μπορεί να μας βοηθήσει. Ας δούμε πώς.

Τι μας προσφέρει;

Πρόκειται για μια εξατομικευμένη μέθοδο εκγύμνασης, ιδανική για ανθρώπους μεγαλύτερης ηλικίας, ακόμα και αν δεν έχουν γυμναστεί ποτέ στη ζωή τους. Ο δάσκαλος Pilates μάς βοηθά να διορθώσουμε κάθε λεπτομέρεια στη στάση του σώματός μας, με στόχο να κάνουμε συνειδητά κάθε κίνηση, όχι μόνο κατά τη διάρκεια του μαθήματος, αλλά και στην καθημερινότητά μας γενικότερα. Οι ασκήσεις προσαρμόζονται στις ανάγκες του κάθε σώματος, ανάλογα με την ηλικία, τη φυσική κατάσταση του ατόμου και τα προβλήματα υγείας που πιθανόν αντιμετωπίζει. To Pilates όχι μόνο δεν αποκλείει ανθρώπους με τραυματισμούς ή πόνους, αλλά αντίθετα μπορεί να τους φανεί εξαιρετικά βοηθητικό, αφού σύμφωνα με έρευνες είναι πιθανό να δράσει ακόμα και «θεραπευτικά», συμβάλλοντας στην αποκατάσταση τραυματισμών και στην ανακούφιση από πόνους. Θεωρείται μάλιστα ιδιαίτερα αποτελεσματικό για ανθρώπους με πόνο στη μέση και άτομα με οστεοπόρωση και οστεοπενία (πραγματοποιούνται ειδικές ασκήσεις με βαράκια). Οι ασκήσεις του, παράλληλα με τη σωστή αναπνοή, επιδρούν τόσο στο σώμα όσο και στο μυαλό, μας χαλαρώνουν και μας κάνουν να «κοιτάξουμε» μέσα μας. Σε γενικές γραμμές, η κάθε κίνηση στο Pilates ξεκινάει από το κέντρο του σώματος, ενώ στόχος είναι η βελτίωση της ευλυγισίας μας και η ενδυνάμωση του σώματος, χωρίς την απόκτηση όγκου. 

Πάρτε μια ιδέα:

Το μάθημα είναι ατομικό ή ομαδικό (στα Pilates studios τα ομαδικά μαθήματα έχουν όριο στα άτομα που συμμετέχουν, έτσι ώστε ο δάσκαλος να μπορεί να ασχοληθεί με τον καθένα ξεχωριστά) και οι ασκήσεις γίνονται με μηχανήματα (χρησιμοποιούνται τα ειδικά μηχανήματα του Pilates, όπως το «reformer», γνωστό ως «κρεβάτι») ή χωρίς (οι ασκήσεις γίνονται σε στρώμα και μπορεί να χρησιμοποιηθούν εξαρτήματα, όπως η μπάλα Pilates). Η διάρκειά του μαθήματος είναι συνήθως μια ώρα, ενώ συστήνεται η παρακολούθηση 2–3 μαθημάτων την εβδομάδα για να αποκομίσουμε τα οφέλη της μεθόδου. Οι ασκήσεις του (μια σειρά ασκήσεων σαν ένα είδος χορογραφίας) απαιτούν την απόλυτη συγκέντρωσή μας και επιδρούν τόσο στο σώμα, όσο και στο μυαλό.

Προσοχή: Είναι πολύ σημαντικό να είμαστε σίγουροι για το Pilates Studio που θα επιλέξουμε. Επίσης, αν αντιμετωπίζουμε οποιοδήποτε πρόβλημα υγείας θα πρέπει να ενημερώσουμε σχετικά τον δάσκαλό μας. 

Επιστημονική Επιμέλεια: Ναταλί Μενεγάτου, πιστοποιημένη δασκάλα Pilates, ιδιοκτήτρια του Pilates Studio «The Secret Place»