Grandmama

5 συμβουλές για ασφαλή άσκηση

από τη Μυρτώ Αντωνοπούλου

grandmama team



Όσο μεγαλώνουμε, αυξάνεται και η ανάγκη να έχουμε καλή φυσική κατάσταση προκειμένου να είμαστε σε θέση να πραγματοποιούμε καθημερινές δραστηριότητες, ακόμα και απλές, όπως το περπάτημα ή το ανεβοκατέβασμα της σκάλας.

1. Προθέρμανση

Πριν κάνουμε οποιοδήποτε είδος άσκησης, είναι απαραίτητο να κάνουμε λίγα λεπτά προθέρμανσης με ασκήσεις stretching. Ειδικά αν διανύουμε την Τρίτη Ηλικία δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να παρακάμπτουμε την προθέρμανση, η οποία θα ζεστάνει το σώμα μας και θα χαλαρώσει τους μυς μας. Με αυτόν τον τρόπο αποφεύγουμε τραυματισμούς και είμαστε πιο αποδοτικοί στη γυμναστική που θα ακολουθήσει.

2. Δεν αγνοούμε τον πόνο

Ασκούμαστε μέχρι το σημείο που δεν αισθανόμαστε πόνο. Οποιαδήποτε στιγμή αισθανθούμε δυσάρεστα κατά τη διάρκεια της γυμναστικής, σταματάμε ό,τι κάνουμε και ενημερώνουμε τον προπονητή μας. Στη συνέχεια, με την καθοδήγησή του, βεβαιωνόμαστε ότι εκτελούμε σωστά την άσκηση και προσπαθούμε πάλι αν δεν υπάρχει πλέον πόνος.

3. Έχουμε σωστή στάση σώματος

Η σωστή στάση σώματος είναι σημαντική είτε καθόμαστε, είτε στεκόμαστε, είτε κινούμαστε, αφού έτσι αποφεύγουμε τραυματισμούς, ενώ παράλληλα είμαστε σε θέση να εκτελέσουμε σωστά τις ασκήσεις.

4. Δίνουμε σημασία και στις δυο πλευρές του σώματος

Πιθανώς να έχουμε παρατηρήσει ότι η μία πλευρά του σώματός μας είναι πάντοτε πιο «σφιχτή» από την άλλη. Αν αφουγκραστούμε το σώμα μας και τις ανάγκες του θα καταφέρουμε σε βάθος χρόνου να επιφέρουμε μια ισορροπία.

5. Αναπνέουμε

Κατά τη διάρκεια της άσκησης πρέπει να αναπνέουμε βαθιά και με ρυθμό. Ακόμα κι αν λόγω της προσπάθειας που καταβάλλουμε έχουμε την τάση να κρατάμε την αναπνοή μας, είναι σημαντικό να προσπαθούμε να μην το κάνουμε αυτό και να θυμόμαστε ότι η σωστή και αργή αναπνοή θα μας βοηθήσει να εκτελέσουμε σωστά κάθε άσκηση.