Grandmama

Η άσκηση φάρμακο για την κατάθλιψη

από την Άννα Δάλλα

grandmama team



Η άσκηση, είναι γνωστό ότι μπορεί να αποτελέσει φάρμακο για πάρα πολλά προβλήματα τα οποία μας ταλαιπωρούν, σωματικά αλλά και ψυχολογικά. Μάλιστα, πρόσφατη έρευνα συνδέει το να παραμένουμε ενεργοί με την αντιμετώπιση της κατάθλιψης.

Το να εμφανίσει κάποιος κατάθλιψη καθώς μεγαλώνει είναι ένα πιθανό ενδεχόμενο. Τα προβλήματα της καθημερινότητας, τα θέματα υγείας, τα οικονομικά ζητήματα, οι ορμονικές αλλαγές αλλά και μόνο η συνειδητοποίηση ότι τα χρόνια περνάνε παίζουν τον ρόλο τους ώστε να γίνει ένα τέτοιο ενδεχόμενο πιο πιθανό. Η άσκηση –σύμφωνα με τους ειδικούς- είναι ένα από τα βασικά κλειδιά για τη μείωση της πιθανότητας να μας απασχολήσει ή και να εδραιωθεί η κατάθλιψη. Η αλήθεια είναι βέβαια ότι ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά της κατάθλιψης είναι η δυσκολία και η έλλειψη ενδιαφέροντος και κινήτρου να κάνουμε το οτιδήποτε. Το καλό είναι όμως ότι όσον αφορά στην άσκηση, που θα βοηθήσει στον περιορισμό της καταθλιπτικής μας διάθεσης, δεν χρειάζεται τόσο μεγάλη προσπάθεια όση ίσως φανταζόμαστε.

Αντικαταθλιπτικά σε συνδυασμό με άσκηση

Έρευνα που δημοσιεύτηκε στη Βρετανική Ψυχιατρική Επιθεώρηση (British Journal of Psychiatry) συνέκρινε καταθλιπτικούς ηλικιωμένους που έπαιρναν αντικαταθλιπτικά και δεν ασκούνταν με ένα παρόμοιο γκρουπ καταθλιπτικών ηλικιωμένων που έπαιρναν αντικαταθλιπτικά και τα συνδύαζαν με κάποια αερόβια άσκηση. Μετά από 10 μήνες, τα μέλη της ομάδας που έπαιρναν τα φάρμακα και έκαναν και άσκηση έγιναν καλά δύο φορές πιο γρήγορο από εκείνους που έπαιρναν χάπια χωρίς να ασκούνται καθόλου.

Ποια άσκηση να επιλέξουμε

Η αλήθεια είναι ότι το καλύτερο είδος άσκησης είναι αυτό το οποίο θα μπορέσουμε να κρατήσουμε χωρίς να το βαρεθούμε και να το διακόψουμε κάποια στιγμή. Επίσης, οποιοδήποτε είδος γυμναστικής θα κάνει καλό στη διάθεσή μας, ειδικά αν το ευχαριστιόμαστε. Για παράδειγμα το περπάτημα, και το κολύμπι στη θάλασσα το καλοκαίρι ή σε κάποια πισίνα τον χειμώνα είναι σίγουρα καλή ιδέα. Σύμφωνα με έρευνες, μία ώρα γιόγκα την ημέρα μπορεί να αποδειχτεί πολύ βοηθητική στην αντιμετώπιση της κατάθλιψης. Αντίστοιχα άνθρωποι μεγαλύτεροι από 60 ετών παρατήρησαν βελτίωση στη διάθεσή τους αλλά και στη διανοητική τους κατάσταση, όταν συμπεριέλαβαν το τάι τσι στη ρουτίνα τους.

Όταν μας λείπει το κίνητρο

Είναι σίγουρα δύσκολο να βρούμε τη διάθεση και το κίνητρο να ασκηθούμε ούτως ή άλλως, πόσο δε μάλλον όταν έχουμε και κατάθλιψη. Υπάρχουν βέβαια κάποιοι τρόποι να ωθήσουμε τον εαυτό μας, όπως το να δεσμευτούμε να πηγαίνουμε σε κάποιο μάθημα γυμναστικής, να ασκούμαστε μαζί με κάποιον φίλο, να ακολουθούμε μία ρουτίνα, για παράδειγμα να ασκούμαστε ή να περπατάμε την ίδια ώρα κάθε μέρα ή κάποιες συγκεκριμένες μέρες και ώρες την εβδομάδα κλπ. Η άσκηση έτσι θα γίνει μία συνήθεια που δύσκολα θα αφαιρέσουμε από την καθημερινότητά μας.