Grandmama

Δοκιμάστε τη γιόγκα

από τη Μυρτώ Αντωνοπούλου

grandmama team



Άσκηση δεν είναι μόνο το τρέξιμο, το κολύμπι ή τα βάρη. Μπορούμε πάντα να καταφύγουμε στην γιόγκα που αποτελεί έναν ήπιο και βαθύ τρόπο εκγύμνασης, ειδικά για τις πιο ώριμες ηλικίες.

Το σώμα χρειάζεται γυμναστική σε κάθε ηλικία, αφού φροντίζοντάς το, το διατηρούμε και υγιές. Τι γίνεται όμως αν δεν είμαστε οι τύποι που θα βάζαμε εύκολα τη γυμναστική στη ζωή μας; Αν βρίσκουμε άσκοπο το να γραφτούμε σε ένα γυμναστήριο γιατί ξέρουμε ότι δεν πρόκειται να πάμε δεύτερη φορά; Αν θεωρούμε απίθανο να βρούμε κάποιο είδος άσκησης που να μας ταιριάζει; Πριν απογοητευτούμε, μπορούμε να δοκιμάσουμε τη γιόγκα. Μια εναλλακτική μορφή άσκησης, με πλήθος ερευνών να αποδεικνύουν την αποτελεσματικότητά της και όλο και περισσότερους ανθρώπους κάθε ηλικίας να «πίνουν νερό στο όνομά της». Ειδικά για τις πιο ώριμες ηλικίες, η γιόγκα θεωρείται αποτελεσματική στην ανακούφιση μυοσκελετικών ευαισθησιών ή πόνων που τείνουν να αναπτύσσονται τότε, αλλά αποτελεί παράλληλα και ένα αποτελεσματικό μέσο προκειμένου «να αφήσουμε να φύγει ότι δεν μας είναι χρήσιμο πια». Γνωρίζουμε όλοι σήμερα πως σωματοποιούμε συναισθήματα, σκέψεις, στάσεις ζωής που διαμορφώνουν το σώμα μας και προγραμματίζουν την πορεία της ζωής και της υγείας μας. Με την πρακτική της γιόγκα, αλλάζοντας τη στάση στο σώμα μας, αναπνέοντας σωστά και δυναμώνοντας, αποκτούμε νέα προοπτική και έμπνευση για τη ζωή.

Γιατί να δοκιμάσω;

Η γιόγκα μάς χαλαρώνει, συμβάλλει στην καταπολέμηση του στρες, βελτιώνει τη στάση και την ισορροπία του σώματος και μας βοηθά να γίνουμε πιο ευλύγιστοι. Παράλληλα, αναζωογoνεί το νευρικό, κυκλοφορικό, αναπνευστικό, πεπτικό και ενδοκρινικό σύστημα, συμβάλλοντας στην απομάκρυνση των τοξινών. Απευθύνεται σε όλες τις ηλικίες, ακριβώς επειδή προσεγγίζει τον κάθε άνθρωπο σαν μια μοναδική οντότητα και προσαρμόζεται στις προσωπικές ανάγκες του καθενός. Ακόμα και άτομα που δεν έχουν γυμναστεί ποτέ στη ζωή τους, μπορούν να επιλέξουν τη γιόγκα σαν μια μορφή ήπιας άσκησης, που «σέβεται» το σώμα και δεν προκαλεί τραυματισμούς και κακώσεις, όταν γίνεται με προσοχή και από εξειδικευμένους δασκάλους. Επιπλέον, η συγκεκριμένη εναλλακτική μορφή άσκησης ωφελεί ιδιαίτερα το μυοσκελετικό σύστημα, τη σπονδυλική στήλη και τις αρθρώσεις που ευαισθητοποιούνται μετά την ηλικία των 50-60 ετών. Έρευνες αποδεικνύουν ακόμα ότι η γιόγκα θα μπορούσε να βοηθήσει σε περιπτώσεις αϋπνίας και χρόνιων πονοκεφάλων, ενισχύοντας ταυτόχρονα τη γενική υγεία και χαρίζοντας καλή φυσική και ψυχική κατάσταση και μακροζωία.

Πάρτε μια ιδέα:

Στο πλαίσιο ενός μαθήματος γιόγκα πραγματοποιούνται σωματικές ασκήσεις (στάσεις ή «ασάνας»), που ξεκλειδώνουν το σώμα από τις παγιωμένες στάσεις του. Οι τεχνικές χαλάρωσης μαζί με τις αναπνευστικές ασκήσεις («pranayama»), διευκολύνουν την καλύτερη αναπνοή επιτρέποντας έτσι σε καινούργια ροή ενέργειας να απελευθερωθεί και να αναζωογονήσει το σώμα. Η γιόγκα επιδρά τόσο σε σωματικό, όσο και σε ψυχικό και διανοητικό επίπεδο. Ένα μάθημα διαρκεί συνήθως μιάμιση ώρα και συνιστάται η συμμετοχή σε δυο τουλάχιστον μαθήματα την εβδομάδα.

Επιστημονική επιμέλεια: Ευγενία Μηνακούλη, δασκάλα γιόγκα στο «The Secret Place yoga and Pilates studio».