Grandmama

Βρείτε αξιόπιστο φροντιστή
με συστάσεις

πατήστε εδώ

Τα οφέλη της θεραπευτικής γιόγκα

από την Άννα Δάλλα

grandmama team



Ας δούμε ποια είναι τα οφέλη της θεραπευτικής γιόγκα, που έχει ως στόχο να ξαναβρούμε τη ζωντάνια και την ισορροπία μας, βελτιώνοντας παράλληλα και τη διάθεσή μας.

Η «θεραπευτική» γιόγκα έχει ως στόχο το να επιφέρει την ισορροπία ανάμεσα στο μυαλό και το σώμα και να προωθήσει τη βαθιά χαλάρωση. Η θεραπευτική γιόγκα, αντί να στοχεύει στο να δυναμώσει ή να τεντωθεί και να γίνει ακόμα πιο ευλύγιστο το κορμί, υποστηρίζει τη χαλάρωση και το άνοιγμα του σώματος. Για να επιτευχθούν όλα τα παραπάνω, οι ασκούμενοι διατηρούν τη στάση του σώματος σε κάθε άσκηση της γιόγκα για διάστημα μεταξύ 5 και 20 λεπτών.

Μειώνει το στρες

Μένοντας στην ίδια στάση για αρκετό χρόνο, ο ασκούμενος στέλνει ουσιαστικά στον εγκέφαλό του το μήνυμα να χαλαρώσει.

Βοηθά στο να φύγει η ένταση

Το στρες δεν επηρεάζει μόνο την ψυχική, αλλά και τη σωματική μας υγεία. Η μυϊκή ένταση, οι σφιγμένοι μυς, είναι η γενετικά προκαθορισμένη απάντηση του οργανισμού μας στο στρες, ώστε να μπορεί να ανταπεξέλθει το σώμα μας σε περίπτωση τραυματισμού. Υπό κανονικές συνθήκες η μυϊκή ένταση περνάει μαζί με την επικίνδυνη κατάσταση, αλλά δεν είναι καθόλου σπάνιο να παρατηρήσουμε ότι ορισμένα σημεία του σώματός μας, για παράδειγμα ο αυχένας μας, οι ώμοι, η πλάτη μας, μπορεί να διατηρούν την ένταση, παραμένοντας σφιγμένα, ειδικά αν έχουμε χρόνιο στρες. Η «θεραπευτική» γιόγκα στοχεύει σε αυτές τις περιοχές του σώματός μας, με στόχο να διώξει την ένταση.

Μειώνει τον πόνο

Η «θεραπευτική» γιόγκα προσφέρει στο σώμα ένα ελαφρύ τέντωμα που διαρκεί δίνοντάς του τον χρόνο που χρειάζεται για να αποκαταστήσει τους τραυματισμούς του και να απομακρύνει τον πόνο.

Βελτιώνει τον ύπνο

Πολλές έρευνες έχουν συσχετίσει το στρες με προβλήματα ύπνου, αλλά και με παρατεταμένη αϋπνία. Καθώς η «θεραπευτική» γιόγκα περιορίζει το στρες, βοηθά και στη βελτίωση της ποιότητας του ύπνου. Η γιόγκα γενικά αλλά και η «θεραπευτική» ειδικότερα, βοηθά στο να κοιμόμαστε καλύτερα, πιο ήρεμα, πιο βαθιά και να ξυπνάμε με περισσότερη ενέργεια την επόμενη ημέρα μας.

Βοηθά την πέψη

Αυτό συμβαίνει τόσο επειδή γυμνάζονται οι μυς της κοιλιάς που συμβάλουν στην πέψη και στην υγιή κατάσταση του εντέρου, αλλά και επειδή με τις πρακτικές της «θεραπευτικής» γιόγκα ενισχύεται η υγεία και η καλή κινητικότητα του εντέρου.

Μία άσκηση που θα μας βοηθήσει

Πρόκειται για μία στάση της γιόγκα που παίρνει την ένταση από τους ώμους και χαλαρώνει την πλάτη. Είναι μία άσκηση που μπορούμε να την κάνουμε οποιαδήποτε στιγμή, αλλά θα μας φανεί πολύ βοηθητική στο τέλος μίας κουραστικής και μεγάλης ημέρας. Χρησιμοποιούμε μία διπλωμένη πετσέτα για να υποστηρίξουμε τα γόνατά μας, καθώς θα γονατίσουμε στο γιόγκα ματ (ειδικό στρωματάκι της γιόγκα) και στη συνέχεια θα «καθίσουμε» πάνω στις πατούσες μας. Έπειτα θα ξαπλώσουμε τον κορμό μας μπροστά και κάτω, τεντώνοντας και τα χέρια μας προς τα μπροστά.