Grandmama

Μανιτάρια για τον εγκέφαλο των ηλικιωμένων

από την Άννα Δάλλα

grandmama team



Η κατανάλωση μανιταριών συχνότερα από δύο φορές την εβδομάδα μπορεί να προλάβει την απώλεια μνήμης και λεκτικών προβλημάτων στους ηλικιωμένους, σύμφωνα με έρευνα από τη Σιγκαπούρη.

Ένα μοναδικό αντιοξειδωτικό που βρίσκεται στα μανιτάρια μπορεί να λειτουργεί προστατευτικά για τον εγκέφαλο. Σχετική έρευνα έδειξε ότι όσο περισσότερα μανιτάρια έτρωγαν οι συμμετέχοντες στην έρευνα τόσο καλύτερα αποτελέσματα είχαν σε τεστ σκέψης και νοητικής επεξεργασίας. Τα ευρήματα της έρευνας που διεξήγαγε το Εθνικό Πανεπιστήμιο της Σιγκαπούρης βασίστηκαν σε 663 Κινέζους ενήλικες, άνω των 60 ετών, των οποίων τις διατροφικές συνήθειες παρακολούθησαν οι επιστήμονες από το 2011 ως το 2017. Στη διάρκεια αυτής της εξαετούς μελέτης οι επιστήμονες παρατήρησαν ότι η κατανάλωση μανιταριών εμπόδιζε τη γνωστική έκπτωση, η οποία συνδέεται με προβλήματα μνήμης, προσοχής και αναγνώρισης αντικειμένων στον χώρο.

Οι επιστήμονες ρώτησαν τους συμμετέχοντες στην έρευνα πόσο συχνά έτρωγαν διάφορα είδη μανιταριών. Όσοι απάντησαν θετικά βρέθηκε ότι είχαν καλύτερες επιδόσεις στα νοητικά τεστ. Ακόμα καλύτερα αποτελέσματα είχαν όσοι κατανάλωναν περισσότερες από δύο μερίδες μανιταριών την εβδομάδα (ποσότητα που αντιστοιχεί σε 300 γραμμάρια).

Οι ειδικοί τονίζουν βέβαια ότι εκτός από τα μανιτάρια, που μας δίνουν βιταμίνη D, σελήνιο και ευεργετικά αντιοξειδωτικά, είναι απαραίτητα για την καλή λειτουργία του εγκεφάλου, το πράσινο τσάι, τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, οι ξηροί καρποί και τα ψάρια.