Grandmama

Τα οφέλη του διαβάσματος στην Τρίτη Ηλικία

από τη Μυρτώ Αντωνοπούλου

grandmama team



Οι ηλικιωμένοι που διαβάζουν βιβλία δεν απολαμβάνουν απλώς μια ιστορία. Επιστημονικές μελέτες δείχνουν ότι τα διάβασμα συμβάλλει στη μείωση του στρες στην Τρίτη Ηλικία, στη βελτίωση της ποιότητας του ύπνου, ακονίζει το μυαλό, ενώ ενδεχομένως να προστατεύει και από το Αλτσχάιμερ. Γι’ αυτό είναι σημαντικό να προσφέρουμε στους ηλικιωμένους που είναι σε θέση να διαβάζουν, ποιοτικά βιβλία που τους ενδιαφέρουν και να τους παρακινούμε να ασχοληθούν με την ανάγνωση αντί να παρακολουθούν π.χ. τηλεόραση που αποτελεί την πιο εύκολη λύση. Στην περίπτωση που δυσκολεύονται ή δεν είναι σε θέση να διαβάσουν, εμείς ο άνθρωπος που τους φροντίζουμε (είτε πρόκειται για φροντιστή, είτε για συγγενή) θα ήταν εξαιρετικά ευεργετικό να αφιερώνουμε λίγη ώρα καθημερινά για να διηγηθούμε ή να διαβάσουμε κάποια ιστορία.

4 οφέλη του διαβάσματος

Ενδυναμώνει τη μνήμη: Το διάβασμα εξασκεί τη μνήμη και βοηθά στη μάθηση.

Προστατεύει από το Αλτσχάιμερ: Έρευνες δείχνουν ότι δραστηριότητες απαιτητικές για τον εγκέφαλο, όπως είναι το διάβασμα, δημιουργούν ένα είδος «αποθεματικού» νευρωνικών συνάψεων, με αποτέλεσμα να παίρνει περισσότερο χρόνο η διαδικασία του Αλτσχάιμερ μέχρι να καταστρέψει αρκετούς νευρώνες και επομένως να κάνουν την εμφάνισή τους τα συμπτώματα.

Περιορίζει το στρες: Σύμφωνα με επιστήμονες, από τη στιγμή που ένας ηλικιωμένος θα αρχίσει να «μπαίνει» στην πλοκή ενός βιβλίου, χρειάζεται μόλις 6 λεπτά μέχρι να μειωθεί ο καρδιακός ρυθμός και να χαλαρώσουν οι μυς.

Βελτιώνει τον ύπνο: Το διάβασμα είναι ο καλύτερος τρόπος για να αποκοιμηθεί κανείς. Πολύ καλύτερος, τονίζουν οι επιστήμονες, από το να κλείνουν τα μάτια μας μπροστά σε μία οθόνη, η οποία στην πραγματικότητα μας ξαγρυπνά, ενώ συχνά διακόπτει και τον ύπνο μας.