Grandmama

Βρείτε αξιόπιστο φροντιστή
με συστάσεις

πατήστε εδώ

7 συνήθειες που μας γερνάνε

από την Άννα Δάλλα

grandmama team



 

Αν και δεν μπορούμε να επηρεάσουμε κάποιους παράγοντες, που σχετίζονται με το γήρας, όπως είναι τα γονίδια ή ο χρόνος που περνάει, υπάρχουν άλλοι τους οποίους μπορούμε να τροποποιήσουμε ώστε να καθυστερήσουμε τα γηρατειά ή τουλάχιστον να τα βιώσουμε υπό τις καλύτερες για εμάς συνθήκες. Η υγιεινή και πλήρης διατροφή, η σωματική άσκηση και η πνευματική εξάσκηση είναι όλοι παράγοντες που θα συμβάλουν στο να μεγαλώσουμε υγιείς. Εκτός όμως από τα όσα χρειάζεται να κάνουμε, είναι σκόπιμο να έχουμε υπόψη μας και όσα θα πρέπει να αποφεύγουμε γιατί μας γερνάνε…

Ο καφές

Ο πρωινός μας καφές μπορεί να είναι για πολλούς από εμάς ακόμα και ένας από τους λόγους για τους οποίους σηκωνόμαστε από το κρεβάτι μας το πρωί. Και η αλήθεια είναι ότι και σύμφωνα με τους επιστήμονες η λελογισμένη κατανάλωση καφέ είναι ευεργετική για την υγεία. Η καφεΐνη μπορεί να ενισχύει τη μνήμη και τις γνωστικές ικανότητες, να μειώνει τον κίνδυνο για Αλτσχάιμερ και να βοηθά τη μάχη κατά του διαβήτη και της κατάθλιψης. Όμως η υπερβολική κατανάλωση καφεΐνης μας κάνει να δείχνουμε πιο γερασμένοι, αφού το δέρμα μας γίνεται πιο αφυδατωμένο και ξηρό και έχει περισσότερες ρυτίδες.  

Το αλκοόλ

Αν και ένα ποτήρι που και που θεωρείται ακόμα και ευεργετικό για το καρδιαγγειακό, η συστηματική κατανάλωση αλκοόλ μας αφυδατώνει και κάνει το δέρμα μας να εμφανίζει ρυτίδες και κοκκινίλες. Το αλκοόλ επίσης καθιστά την απορρόφηση βιταμινών, μετάλλων και ιχνοστοιχείων δυσκολότερη.

Το γεγονός ότι δεν πίνουμε αρκετό νερό

Οι περισσότεροι ενήλικοι δεν πίνουμε αρκετό νερό και όσο μεγαλώνουμε η αντίδρασή μας στη δίψα μειώνεται, με αποτέλεσμα, καθώς δεν παίρνουμε αρκετά υγρά, την αφυδάτωση. Ακόμα και όταν δεν είναι σοβαρή, η αφυδάτωση καθρεφτίζεται στο πρόσωπό μας και σε σοβαρότερες περιπτώσεις μπορεί να επηρεάσει ακόμα και τη λειτουργία του εγκεφάλου μας. Για να το καταλάβουμε φτάνει ίσως να μάθουμε ότι αν χάσουμε το 1% των υγρών του οργανισμού μας μπορεί να νοιώθουμε σύγχυση, δυσκολία συγκέντρωσης και εναλλαγές της διάθεσής μας.

Το στρες

Το χρόνιο στρες έχει πολλές επιδράσεις τόσο στην εμφάνιση όσο και στη γενική μας υγεία, καθώς μας γερνάει, εμφανισιακά, σωματικά, πνευματικά και ψυχικά. Το χρόνιο στρες έχει σχετιστεί με την παχυσαρκία, την κατάθλιψη και την αδυναμία των οστών. Η αύξηση των ορμονών του στρες, της κορτιζόλης και της αδρεναλίνης, όταν είναι συνεχής επιδρά αρνητικά στην αρτηριακή μας πίεση και στις τιμές του σακχάρου και της χοληστερίνης μας, στην κατάσταση του καρδιαγγειακού μας συστήματος, αυξάνει τον καρδιακό μας ρυθμό, προκαλεί αρρυθμίες, προβλήματα παχυσαρκίας, αδύναμο ανοσοποιητικό, αυξημένη όρεξη, αδύναμα μαλλιά και γερασμένο δέρμα.

Έλλειψη ύπνου

Η έλλειψη ύπνου δεν μας κάνει μόνο να νυστάζουμε και να μην έχουμε πολλή ενέργεια και διάθεση το επόμενο πρωί αλλά έχει και μακροπρόθεσμες αρνητικές επιδράσεις στην υγεία μας. Η έλλειψη ύπνου έχει σχετιστεί με την παχυσαρκία, τον διαβήτη, τα καρδιαγγειακά προβλήματα και το Αλτσχάιμερ. Οι ενήλικες μέχρι 65 ετών θα πρέπει να κοιμούνται 7 με 9 ώρες κάθε βράδυ και οι ηλικιωμένοι 7 με 8.

Το κάπνισμα

Είναι γνωστό ότι το κάπνισμα μας γερνάει, τόσο εξωτερικά (προκαλώντας ρυτίδες και αφυδατωμένο και θαμπό δέρμα) όσο και εσωτερικά με διάφορους τρόπους, όπως το γεγονός ότι επιβαρύνει πολύ το καρδιαγγειακό μας σύστημα και σχετίζεται με διάφορες μορφές καρκίνου με κυριότερη εκείνη του καρκίνου του πνεύμονα.

Ο ήλιος

Χωρίς τον ήλιο δεν υπάρχει ζωή. Χάρη στον ήλιο παράγεται η βιταμίνη D, η μελατονίνη και η σεροτονίνη. Ρυθμίζεται η καλή λειτουργία του οργανισμού μας, έχουμε καλό ύπνο και βελτιώνεται η διάθεσή μας. Όμως η αλόγιστη έκθεση στον ήλιο μπορεί να βλάψει τα μάτια μας και να προκαλέσει πολλά προβλήματα στο δέρμα μας, από την πρόωρη γήρανση μέχρι και καρκίνο του δέρματος. Η λύση είναι η χρήση αντηλιακού και γυαλιών ηλίου.