Grandmama

4 αντιγηραντικά βότανα

από τη Μυρτώ Αντωνοπούλου

grandmama team



Ποιος δεν θέλει να μεγαλώνει όμορφα; Το να μένουμε υγιείς και να διατηρούμε μια νεανική εμφάνιση καθώς μεγαλώνουμε είναι κάτι που μας απασχολεί όλους. Ανάμεσα στους τρόπους που μπορούν να μας βοηθήσουν να το πετύχουμε, είναι και ένας εντελώς φυσικός. Βότανα και μυρωδικά, που χρησιμοποιούνται εδώ και αιώνες από διαφορετικούς πολιτισμούς και θεωρούνται ευεργετικά όσον αφορά τις ασθένειες που σχετίζονται με την ηλικία και τα προβλήματα του δέρματος. Γιατί, λοιπόν, να μην τα δοκιμάσουμε; Ας γνωρίσουμε 4 βότανα και μυρωδικά που αξίζει να βάλουμε στη διατροφή μας και στην καθημερινή μας ρουτίνα ομορφιάς. 

Βασιλικός

Ο βασιλικός είναι ένα μυρωδικό που στη χώρα μας χρησιμοποιούμε κατά κόρον. Σύμφωνα με τους επιστήμονες, έχει πολύ ισχυρή αντιοξειδωτική δράση. Μάλιστα, έρευνες αναφέρονται στις ιδιότητές του που καθυστερούν τις επιπτώσεις της γήρανσης στον οργανισμό, θεωρώντας ότι ο βασιλικός συμβάλλει στην πρόληψη ασθενειών που συνδέονται με την καρδιά και τον εγκέφαλο. Ο βασιλικός δίνει άρωμα και γεύση σε πιάτα με ντομάτα, σε σαλάτες, σούπες, σάλτσες.

Ρίγανη

Η αγαπημένη σε όλους μας ρίγανη θεωρείται ισχυρότατο αντιγηραντικό βότανο. Πιστεύεται ότι προτατεύει από τις ελεύθερες ρίζες, ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα και προσφέρει τόνωση στον οργανισμό. Το αιθέριο έλαιο της ρίγανης, αν το ανακατέψουμε με κάποιο αιθέριο έλαιο βάσης (π.χ. αμυγδαλέλαιο), μπορούμε να το χρησιμοποιήσουμε απευθείας πάνω στο δέρμα. Το έλαιο περιέχει πλήθος αντιοξειδωτικών και βιταμινών, που βελτιώνουν την ελαστικότητα της επιδερμίδας και δίνουν λάμψη.

Μαντζουράνα

Η ταπεινή μαντζουράνα είναι ένα βότανο με ισχυρή αντιοξειδωτική δράση. Προσφέρει θρέψη, ενώ παράλληλη θεωρείται ότι λευκαίνει την επιδερμίδα, προσφέροντας έτσι ομοιομορφία.

Κουρκουμάς

Ο κουρκουμάς είναι ένα μπαχαρικό με εξαιρετικές ιδιότητες. Χάρη στην περιεκτικότητά του σε κουρκουμίνη θεωρείται ότι συμβάλλει στην πρόληψη πολλών ασθενειών, καθώς και στην καθυστέρηση της γήρανσης. Οι αντιφλεγμονώδεις και αντιοξειδωτικές του ιδιότητες, πιστεύεται ότι καθιστούν τον κουρκουμά αποτελεσματικό σε δερματικά προβλήματα (π.χ. εκζέματα, ξηρό δέρμα). Μεταξύ άλλων, η κατανάλωσή έχει, σύμφωνα με τους επιστήμονες, θετική επίδραση στη νόσο Αλτσχάιμερ, προστατεύει την καρδιά και μπορεί να βοηθήσει στην αντιμετώπιση συμπτωμάτων της αρθρίτιδας. Ο κουρκουμάς μπορεί να μπει σε όλα σχεδόν τα φαγητά. Ένα κουταλάκι του γλυκού είναι αρκετό για να δώσει χαρακτηριστικό χρώμα και άρωμα σε σάλτσες για τα ζυμαρικά, σε σούπες, στις φακές, στο μπριάμ, στο κοτόπουλο, στα γεμιστά, στο ψάρι, σε πίτες, ακόμα και σε σος για σαλάτες.