Grandmama

Βρείτε αξιόπιστο φροντιστή
με συστάσεις

πατήστε εδώ

Τι πρέπει να γνωρίζουμε για τη φουσκωμένη κοιλιά

από τη Μυρτώ Αντωνοπούλου

grandmama team



Το φούσκωμα μπορεί να οφείλεται στην κατανάλωση τροφών που δεν ταιριάζουν στο σώμα μας, στο γεγονός ότι τρώμε ενώ είμαστε στρεσαρισμένοι ή στην αλλαγή των  ορμονών (π.χ. εμμηνόπαυση). Αυτό που σίγουρα θα μας βοηθήσει θα είναι το να αφιερώσουμε χρόνο για να παρατηρήσουμε τις «αντιδράσεις» του σώματός μας κυρίως ως προς τα όσα τρώμε και πίνουμε και να προσπαθήσουμε έτσι να ξεκαθαρίσουμε τις αιτίες που προκαλούν το φούσκωμα.

Πώς μας φουσκώνει η διατροφή μας;

Όσον αφορά τη διατροφή, δεν πρόκειται μόνο για τα επεξεργασμένα τρόφιμα τα οποία ενοχοποιούνται για τη φουσκωμένη μας κοιλιά. Ενδεχομένως να έχουμε και δυσανεξία σε κάποιες τροφές, ακόμα και υγιεινές.

Επομένως, ο στόχος μας θα πρέπει να είναι να βρούμε τη διατροφή που ταιριάζει σε μας και η οποία φυσικά μπορεί να χρειάζεται να τροποποιείται όσο περνάει ο καιρός και αλλάζουν οι συνθήκες (για παράδειγμα μεγαλώνουμε και μπαίνουμε στην εμμηνόπαυση). Μπορεί να χρειαστεί να αφαιρέσουμε μία ή και περισσότερες τροφές από την καθημερινότητά μας (αυτό πρέπει να γίνεται πάντα σταδιακά για να είμαστε σε θέση να προσδιορίσουμε ποια είναι η τροφή που μας ενοχλεί) για ένα χρονικό διάστημα ή και για πάντα (με τη σύμφωνη γνώμη του γιατρού μας). Αυτό φυσικά συνεπάγεται ότι θα πρέπει να έχουμε στον νου μας να παίρνουμε από άλλες τροφές τα θρεπτικά συστατικά που χάνουμε αποκλείοντας κάποιο τρόφιμο από τη διατροφή μας (π.χ. αν μας πειράζει το γάλα να επιλέγουμε το τυρί που γίνεται πιο εύκολα ανεκτό ή το σουσάμι και το ταχίνι ώστε να παίρνουμε το ασβέστιο που χρειαζόμαστε). Εξαιρετικά σημαντικό είναι επίσης το να καταναλώνουμε αρκετό νερό στην καθημερινότητά μας, καθώς και επαρκή ποσότητα φυτικών ινών.

Τι προκαλεί το κοιλιακό λίπος;

Είναι γεγονός ότι οι περισσότερες γυναίκες παίρνουν βάρος κατά τη διάρκεια της εμμηνόπαυσης και είναι επίσης γεγονός ότι το λίπος αυτό αποθηκεύεται συνήθως στην περιοχή της κοιλιάς. Αιτία; Οι αλλαγές των ορμονών που συντελούνται αυτή την περίοδο. Και μπορεί το σώμα μας να αλλάζει και αυτό να μην μας αρέσει, αλλά ο λόγος για τον οποίο συμβαίνει είναι πολύ σημαντικός. Η αύξηση βάρους είναι εν μέρει ο τρόπος με τον οποίο το σώμα προστατεύει τα οστά μας, όταν τα επίπεδα των οιστρογόνων (που κάποτε προστάτευαν τα κόκκαλά μας) μειώνονται. Ας μην ξεχνάμε επίσης ότι καθώς οι ορμόνες μας, αλλά και τα επίπεδα του στρες μας αλλάζουν, μεταβάλλεται με τη σειρά της και η υγεία του εντέρου μας και δεν είναι απίθανο να παρατηρούμε φουσκώματα χωρίς να το περιμένουμε ή να παρατηρούμε τα ενοχλητικά συμπτώματα του ευερέθιστου εντέρου.

Τι κάνουμε;

Η συστηματική άσκηση δεν μπορεί να εγγυηθεί σε αυτή την περίπτωση επίπεδη κοιλιά, ωστόσο σε συνδυασμό με την κατάλληλη διατροφή, είναι πολύ βοηθητική.  

Ιδανική άσκηση θεωρείται η διαλειμματική προπόνηση υψηλής έντασης (HIIT), η οποία συνδυάζει υψηλής έντασης άσκηση για μικρά χρονικά διαστήματα, η οποία ενσωματώνεται σε χαμηλής έντασης άσκηση. 20-30’ τη φορά, μια με τρεις φορές την εβδομάδα είναι ιδανική στη μέση ηλικία. Εναλλακτικά, μπορούμε να δοκιμάσουμε γιόγκα, το Pilates για να δούμε αν μας ταιριάζουν περισσότερο ή αν είναι προτιμότερο να συμβιβαστούμε με το περπάτημα. Ο καλός ύπνος και η φροντίδα του εαυτού μας παίζουν εξίσου σημαντκό ρόλο.