Grandmama

Πώς θα προστατέψουμε τα γόνατά μας

από την Άννα Δάλλα

grandmama team



Έχουμε δει και ακούσει διάφορους να παραπονιούνται ή ίσως έχουμε κι εμείς οι ίδιοι ξεκινήσει να υποφέρουμε από ενοχλήσεις ή και πόνους στα γόνατά μας. Ας δούμε πώς μπορούμε να προλάβουμε αυτές τις ενοχλήσεις.

Αν νοιώθετε τα γόνατά σας δύσκαμπτα και ακούτε διάφορα κρακ όταν σκύβετε, κάθεστε ή σηκώνεστε, δεν είστε οι μόνοι. Καθώς μεγαλώνουμε, οι γυναίκες κυρίως, αρχίζουμε να νοιώθουμε πόνους, ενοχλήσεις και σημάδια δυσκαμψίας σε διάφορες αρθρώσεις και πολύ συχνά στα γόνατά μας.  Αυτό συμβαίνει γιατί η αλήθεια είναι ότι όσο περνάνε τα χρόνια, τόσο καταπονούνται οι αρθρώσεις και αυτό μπορεί να οδηγήσει σε φλεγμονή, πόνους, πρήξιμο κ.ά. Είναι επίσης αλήθεια, όμως, ότι όσο κι αν δεν μπορούμε να σταματήσουμε τον χρόνο που περνάει, μπορούμε να κάνουμε κάποια πράγματα ώστε να προστατέψουμε τις αρθρώσεις μας και κυρίως τα γόνατά μας.

Χάνουμε βάρος

Δεν είναι σπάνιο καθώς μεγαλώνουμε να δούμε τα κιλά στη ζυγαριά να αυξάνονται. Η εμμηνόπαυση, ο μεταβολισμός που γίνεται πιο αργός ακόμα και κάποιες δυσκολίες στην κίνηση, όλα συμβάλουν στο να παχαίνουμε όσο περνάνε τα χρόνια. Αλλά θα πρέπει να έχουμε υπόψη μας ότι κάθε μισό κιλό που παίρνουμε αντιστοιχεί σε 2 κιλά περισσότερο βάρος στις αρθρώσεις μας. Οπότε ακόμα και αν τα 5 κιλά δεν φαίνονται τόσα πολλά, αντιστοιχούν σε 20 πάνω στις αρθρώσεις μας!

Κινούμαστε

Μπορεί να ακούγεται οξύμωρο καθώς η σωματική άσκηση μπορεί να αυξήσει τους πόνους στις αρθρώσεις. Η αλήθεια είναι ότι μορφές άσκησης όπως το τρέξιμο, τα πηδήματα, το αερόμπικ, τα βαθιά καθίσματα κλπ. μπορεί να επιβαρύνουν τις αρθρώσεις οπότε και είναι σκόπιμο να τις αποφεύγουμε. Παρ’ όλα αυτά, υπάρχουν πολλά άλλα είδη άσκησης που θα μας κάνουν καλό, χωρίς να μας επιβαρύνουν και μάλιστα μπορεί να δυναμώσουν τελικά τις αρθρώσεις μας. Η ποδηλασία (είτε στο στατικό ποδήλατο είτε έξω στην ύπαιθρο), το κολύμπι, αλλά και οι ασκήσεις ενίσχυσης των περιφερικών μυών του γονάτου (με βαράκια σε τεντωμένα πόδια) είναι μορφές άσκησης που θα μας κάνουν τελικά καλό.

Βάζουμε πάνω από όλα την άνεση

Πολλές φορές οι πόνοι στις αρθρώσεις και στα γόνατα ειδικότερα προέρχονται και από τη συνεχή ορθοστασία, κυρίως πάνω σε σκληρά δάπεδα. Αν χρειάζεται να στεκόμαστε αρκετά, αλλά και γενικά στην καθημερινότητά μας, είναι σκόπιμο να επιλέγουμε μαλακά, άνετα και «ορθοπεδικά» παπούτσια. Με άλλα λόγια αφήνουμε τα τακούνια για ειδικές περιστάσεις. Ας μην ξεχνάμε ότι ο στόχος μας είναι να ζούμε μία γεμάτη και χωρίς πόνο ζωή.