Grandmama

7 συνήθειες για μέση χωρίς πόνο

από τη Μυρτώ Αντωνοπούλου

grandmama team



Αν ταλαιπωρήστε συστηματικά από πόνους στη μέση, αξίζει να υιοθετήσετε ορισμένες νέες συνήθειες στην καθημερινότητά σας προκειμένου να… φερθείτε καλά στη μέση σας. Πιστέψτε μας, θα σας το ανταποδώσει!

1. Προσέξτε στον τρόπο που σηκώνετε οποιοδήποτε βάρος (π.χ. τη λεκάνη με τη μπουγάδα). Λυγίστε τα γόνατά σας, κάντε βαθύ κάθισμα και «ρουφήξτε» την κοιλιά σας προς τα μέσα. Φέρτε το αντικείμενο που σκοπεύετε να σηκώσετε όσο πιο κοντά στον κορμό σας μπορείτε και σηκώστε το με έλεγχο. Με αυτόν τον τρόπο προστατεύετε τη μέση σας από τραυματισμούς. 

2. Όταν πλένετε τα πιάτα βεβαιωθείτε ότι στέκεστε σωστά. Πρέπει να είστε κοντά στον νεροχύτη, με τα πόδια ελαφρώς ανοιχτά, τόσο όσο το άνοιγμα των ώμων σας. Μην κυρτώνετε την πλάτη, προσπαθήστε να κρατήσετε ευθυτενές το σώμα σας. Έτσι, δεν θα επιβαρυνθεί ούτε η μέση, ούτε και ο αυχένας σας.

3. Μην φορτώνετε με μεγάλο βάρος την τσάντα σας. Ειδικά οι γυναικείες τσάντες είναι συχνά υπερφορτωμένες, με αποτέλεσμα να επιβαρύνεται η μέση και η σπονδυλική στήλη γενικότερα.

4. Αν κάθεστε αρκετές ώρες στο γραφείο ή στο σπίτι (π.χ. σε πολυθρόνα) προμηθευτείτε ένα μαξιλαράκι με «αφρό μνήμης», το οποίο θα ανακουφίσει, αλλά και θα προστατεύσει τη μέση σας.

5. Αν οδηγείτε είναι σημαντικό να έχετε καλή στάση σώματος έτσι ώστε να μην επιβαρυνθεί η μέση σας. Η πλάτη σας πρέπει να ακουπάει στην πλάτη του καθίσματος και τα χέρια σας να σχηματίζουν γωνία 90 μοιρών όταν πιάνουν το τιμόνι. Για υποστήριξη της πλάτης χρησιμοποήστε ένα μαξιλαράκι ή μια πετσέτα τυλιγμένη σε ρολό.

6. Δοκιμάστε να κοιμηθείτε στο πλάι με τα γόνατά σας λυγισμένα φέρνοντάς τα όσο πιο κοντά στο στήθος γίνεται (εμβρυική στάση). Επιλέξτε ένα μαξιλάρι, στο οποίο όταν θα ξαπλώνετε, το κεφάλι σας θα είναι ευθυγραμισμένο με το υπόλοιπο σώμα και δεν θα βρίσκεται πιο ψηλά. Η επιλογή του στρώματος  είναι επίσης πολύ σημαντική. Βεβαιωθείτε ότι αυτό που έχετε ή πρόκειται να αγοράσετε υποστηρίζει τη μέση σας.

7. Ξεκινήστε Pilates! Η μέθοδος Pilates εστιάζει κατά βάση στην ενδυνάμωση του κορμού. Μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα βελτιώνεται η στάση του σώματος, η πλάτη ευθυγραμμίζεται και η μέση θωρακίζεται. Το πιο σημαντικό, όμως, είναι ότι σταδιακά μαθαίνει κανείς να εφαρμόζει τις αρχές της μεθόδου σε κάθε κίνηση της καθημερινότητάς του.