Grandmama

Πώς θα δυναμώσουμε τα μαλλιά μας

από την Άννα Δάλλα

grandmama team



Ο μέσος άνθρωπος έχει περίπου 100000 τρίχες στο κεφάλι του. Αλλά όταν υπάρχουν προβλήματα υγείας (π.χ. υποθυρεοειδισμός), προχωρημένη ηλικία (μετά την εμμηνόπαυση) ή οι συνήθειες του ανθρώπου δεν είναι αρκετά υγιεινές (π.χ. ελλιπής διατροφή) μπορεί να υπάρχουν προβλήματα τριχόπτωσης.

Η αλήθεια είναι ότι καθώς μεγαλώνουμε παρατηρούμε διάφορα να αλλάζουν στο σώμα μας, στον οργανισμό μας, στο πώς νοιώθουμε, στις αντοχές μας, ακόμα και στην εμφάνισή μας. Οι διαφοροποιήσεις αυτές αφορούν μεν άνδρες και γυναίκες ωστόσο είναι γεγονός ότι οι γυναίκες επηρεάζονται περισσότερο από τις αλλαγές, ειδικά εκείνες που σχετίζονται με την εμφάνισή. Τα μαλλιά μας επιβαρύνονται από παράγοντες όπως η ηλικία που προχωράει, η εμμηνόπαυση και όλες οι αλλαγές των ορμονών που τη συνοδεύουν. Μπορεί έτσι να παρατηρήσουμε ότι αλλάζει η υφή, η όψη, η πυκνότητα αλλά και η ποιότητα των μαλλιών μας. Συγκεκριμένα, πολλές γυναίκες παραπονιούνται ότι ξαφνικά τα μαλλιά τους χάνουν τις μπούκλες τους, φριζάρουν, γίνονται πιο άγρια, αραιώνουν, δεν μακραίνουν όπως πριν κλπ. Ας δούμε τι φταίει και πώς μπορούμε να βοηθήσουμε την κατάσταση.

Πώς θα καταλάβουμε ότι υπάρχει πρόβλημα με τα μαλλιά μας;

Θα πρέπει να τσεκάρουμε τη γραμμή των μαλλιών μας με στόχο να παρατηρήσουμε αν έχει υποχωρήσει, τις άκρες των τριχών μας για να δούμε αν υπάρχει ψαλίδα και κομμένες άκρες, να ψάξουμε τα μαξιλάρια μας για να διερευνήσουμε αν υπάρχουν πολλές τρίχες πεσμένες κάθε πρωί που ξυπνάμε και τέλος να ελέγξουμε αν υπάρχουν κενά και αραίωση στα μαλλιά που έχουμε στο κεφάλι μας. Αν παρατηρήσουμε αλλαγές θα πρέπει να συμβουλευτούμε έναν δερματολόγο ή τον οικογενειακό μας γιατρό ώστε να μας καθοδηγήσει σχετικά με το τι εξετάσεις θα πρέπει να κάνουμε ώστε να διερευνήσουμε την αιτία του προβλήματος.

Πώς θα προστατέψουμε τα μαλλιά μας;

Όλες οι εργασίες που γίνονται στα μαλλιά μας (π.χ. περμανάντ), οι βαφές αλλά ακόμα και το χτένισμα, ειδικά αν γίνεται με τη βοήθεια θερμών εργαλείων, που μερικές φορές δεν χρησιμοποιούνται σωστά, επιβαρύνουν την κώμη μας ειδικά όσο περνάνε τα χρόνια. Έτσι, είναι ζωτικής σημασίας για την υγεία και την ωραία εμφάνιση των μαλλιών μας να τα φροντίζουμε χρησιμοποιώντας ένα σαμπουάν με ουδέτερο PH, ένα επανορθωτικό μαλακτικό που θα διατηρήσει την υγεία των μαλλιών καθώς και κάποιο προϊόν που προστατεύει τα μαλλιά από τις κομμωτικές εργασίες αλλά και από την έκθεσή τους στην υπεριώδη ακτινοβολία. Σκόπιμο είναι επίσης να ακολουθούμε μία πλήρη διατροφή με πολλά φρούτα, λαχανικά αλλά και κόκκινο κρέας ώστε να παίρνουμε όλες τις απαραίτητες βιταμίνες και τα θρεπτικά συστατικά (π.χ. σίδηρος), που συμβάλλουν στην υγεία των μαλλιών μας.

Τι μπορεί να ευθύνεται;

Οι ορμονικές αλλαγές και ανισορροπίες, οι διατροφικές ελλείψεις βιταμινών και θρεπτικών συστατικών, το έντονο στρες, οι αυστηρές δίαιτες, η ηλικία που προχωράει και οι ασθένειες μπορεί να ευθύνονται για την κακή όψη των μαλλιών μας. Έτσι, αν παρατηρήσουμε τα μαλλιά μας να αραιώνουν ανησυχητικά, να πέφτουν πολύ, να είναι πολύ αδύναμα και θαμπά ή άλλες αλλαγές που μας ξενίζουν είναι σκόπιμο να ζητήσουμε τη συμβουλή ενός γιατρού, ο οποίος ενδεχομένως να μας ζητήσει να κάνουμε εξετάσεις ώστε να διερευνήσουμε την πιθανότητα να έχουμε αναιμία (και να χρειαστεί να πάρουμε συμπληρώματα σιδήρου), να έχουμε έλλειψη βιταμίνης Β12 (ειδικά αν είμαστε χορτοφάγοι ή ηλικιωμένοι), να φταίνε οι ορμόνες μας (τα οιστρογόνα ενισχύουν τον κύκλο ζωής των μαλλιών μας), να έχουμε πρόβλημα με τον θυρεοειδή μας κ.ά. Ας μην ξεχνάμε ότι η απώλεια των μαλλιών μπορεί να ξεκινήσει αρκετά αργότερα από μία στρεσογόνο περίοδο ή από μία περίοδο κακής διατροφής, καθώς επίσης και ότι κάποιες εποχές (π.χ. το φθινόπωρο) τείνουμε να χάνουμε πιο πολλά μαλλιά. Σε γενικές γραμμές πάντως θα πρέπει να έχουμε υπόψη μας ότι αν βιώνουμε απώλεια των μαλλιών μας φταίει πιθανότατα κάποιο συστηματικό νόσημα (π.χ. αναιμία, υποθυρεοειδισμός), ενώ αν παρατηρούμε ότι τα μαλλιά μας έχουν ψαλίδα, σπασμένες άκρες, δεν μακραίνουν κλπ. κατά πάσα πιθανότητα ευθύνονται οι κομμωτικές εργασίες.