Grandmama

Πόνος στη μέση: Να μένουμε ξαπλωμένοι ή όχι;

από τη Μυρτώ Αντωνοπούλου

grandmama team



Όταν νιώθουμε έντονο πόνο στη μέση, η ξεκούραση στο κρεβάτι είναι πολύ βοηθητική, ειδικά όταν ο πόνος είναι εξαιρετικά ισχυρός και δεν μας επιτρέπει να στεκόμαστε ή και να καθόμαστε. Ωστόσο, σύμφωνα με τους ειδικούς, είναι σημαντικό ο χρόνος που είμαστε ξαπλωμένοι στο κρεβάτι να είναι περιορισμένος, διαφορετικά θα μας κάνει περισσότερο κακό παρά καλό.

Όταν αισθανόμαστε την ανάγκη να είμαστε σε οριζόντια θέση:

*Ξαπλώνουμε στο κρεβάτι ή στον καναπέ, σε μια άνετη στάση.

*Για να περιορίσουμε τον πόνο στη μέση δοκιμάζουμε να βάλουμε ένα μαξιλάρι κάτω από το κεφάλι και ένα ακόμα ανάμεσα στα γόνατα όταν ξαπλώνουμε στο πλάι. Αν προτιμάμε την ανάσκελη στάση βάζουμε ένα μαξιλάρι κάτω από τα γόνατα και αν μας βολεύει να ξαπλώσουμε μπρούμυτα, τοποθετούμε το μαξιλάρι κάτω από τους γλουτούς. Σε αυτές τις στάσεις μειώνεται η πίεση που ασκείται στη μέση όταν είμαστε όρθιοι ή καθιστοί. 

Προσοχή στην… πολύωρη ξάπλα

Παρόλο που το να είμαστε ξαπλωμένοι μας προσφέρει ανακούφιση, αν το παρακάνουμε είναι πιθανό να δημιουργηθούν προβλήματα. Η πολύωρη παραμονή στο κρεβάτι αδυνατίζει τους μυς, συμπεριλαμβανομένων και αυτών που υποστηρίζουν τη μέση, ενώ ορισμένοι άνθρωποι παρουσιάζουν επιπλέον και γαστρεντερικά προβλήματα, όπως δυσκοιλιότητα.

Ποιον τύπο στρώματος να επιλέξουμε;

Αν σκεφτούμε ότι το 1/3 της ζωής μας το περνάμε στο κρεβάτι, καταλαβαίνουμε πόση σημασία έχει η επιλογή στρώματος. Στόχος μας θα πρέπει να είναι να επιλέξουμε ένα στρώμα, το οποίο θα προσφέρει στη μέση μας την κατάλληλη υποστήριξη. Οι ειδικοί συμφωνούν ότι δεν πρέπει να χρησιμοποιούμε ούτε πολύ σκληρά ούτε πολύ μαλακά στρώματα, αλλά να βρούμε κάποιο το οποίο θα αγκαλιάζει τις φυσικές καμπύλες του σώματος. Από εκεί και πέρα, το είδος του στρώματος που θα επιλέξουμε εξαρτάται από τις προτιμήσεις μας, γι’ αυτό είναι σημαντικό να δοκιμάσουμε αρκετά στρώματα πριν καταλήξουμε.