Grandmama

Σεξ μετά την εμμηνόπαυση

από την Άννα Δάλλα

grandmama team



Είναι αλήθεια ότι όσο μεγαλώνουμε η σεξουαλική μας διάθεση μειώνεται. Αυτό ισχύει κυρίως για τις γυναίκες που εκτός από τις υποχρεώσεις τους και όλα όσα έχουν στο μυαλό τους να τις απασχολούν, αντιμετωπίζουν και τις δυσκολίες της εμμηνόπαυσης που τις κάνουν να απομακρύνουν ακόμα περισσότερο την ιδέα του σεξ από την καθημερινότητά τους. Δεν θα έπρεπε να είναι όμως έτσι τα πράγματα. Άλλωστε, το σεξ κάνει καλό και ειδικά όσα περνάνε τα χρόνια.

Το σεξ είναι αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής μας και πρέπει να παραμένει ακόμα και όταν μεγαλώνουμε. Εκτός από την ευχαρίστηση που μας δίνει υπάρχουν και άλλοι λόγοι. Σύμφωνα με έρευνες οι συχνοί οργασμοί βοηθούν το ανοσοποιητικό μας σύστημα να γίνει πιο δυνατό, βελτιώνουν τη διάθεσή μας και συμβάλουν στο να έχουμε καλύτερο ύπνο. Όλα αυτά χάρη στις ενδορφίνες, που απελευθερώνονται μετά την επαφή και συμβάλουν στη μείωση της πίεσης και στη χαλάρωση. Έρευνα από το Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια έδειξε επιπλέον ότι το σεξ καθυστερεί τη διαδικασία της γήρανσης στις γυναίκες. Μάλιστα από την έρευνα φάνηκε ότι τα χρωμοσώματα των γυναικών που έκαναν συχνά σεξ είχαν πιο μακριά τελομερή, των οποίων η «δουλειά» είναι να προστατεύουν τα χρωμοσώματα. Αυτό συμβαίνει επειδή στη διάρκεια του σεξ ο οργανισμός εκκρίνει οκυτοκίνη και βήτα-ενδορφίνες που βοηθούν στην «επιδιόρθωση» των κυττάρων. Επίσης, το σεξ ενισχύει την κυκλοφορία, με αποτέλεσμα να μεταφέρεται περισσότερο οξυγόνο στο δέρμα και στα άλλα όργανα. Τέλος, το σεξ βελτιώνει την υγεία του εγκεφάλου και αυξάνει την πιθανότητα της μακροζωίας. Ένα είναι λοιπόν σίγουρο: Πρέπει να κάνουμε σεξ, ακόμα κι όταν μεγαλώνουμε. Άλλωστε το λένε και οι επιστήμονες. Ας δούμε λοιπόν μερικούς τρόπους να βελτιώσουμε τη σεξουαλική μας ζωή.

Αυξάνουμε τα οιστρογόνα μας

Καθώς η ηλικία περνάει τα οιστρογόνα μειώνονται οπότε και επηρεάζεται ο κόλπος που γίνεται πιο ξηρός με αποτέλεσμα να γίνεται επώδυνη η συνουσία. Μία λύση είναι η χρήση των οιστρογόνων τοπικά στον κόλπο, που κυκλοφορούν σε διάφορες μορφές (π.χ. κρέμες, υπόθετα κ.ά.)

Χρησιμοποιούμε λιπαντικά

Καθώς μειώνονται τα υγρά στην περιοχή του κόλπου, η χρήση ενός λιπαντικού μπορεί να βοηθήσει.

Ασκούμαστε…

Το να εξασκούμε την περιοχή της πυέλου βοηθά στη βελτίωση της σεξουαλική μας ζωής. Πρόκειται για τις γνωστές ασκήσεις Kegel που είναι απλές αφού χρειάζεται να σφίγγουμε τους μυς της περιοχής σαν να θέλουμε να σταματήσουμε την ούρηση για 5΄΄ τη φορά εισπνέοντας και μετά να τους χαλαρώνουμε εκπνέοντας. Το ιδανικό είναι να επαναλαμβάνουμε τη διαδικασία όσο πιο πολλές φορές μπορούμε μέσα στην ημέρα.

Δεν ξεχνάμε τα προκαταρκτικά

Φιλιά, αγκαλιές, ένα μασάζ, ένα ποτό, ένα ωραίο δείπνο μπορούν να δημιουργήσουν ατμόσφαιρα και να μας βοηθήσουν να αυξήσουμε την ερωτική μας διάθεση και να κάνουν το σεξ ακόμα πιο ευχάριστο.

Βρίσκουμε χρόνο για σεξ

Όσο πιο πολύ σεξ κάνουμε τόσο πιο πολύ θέλουμε. Σίγουρα είμαστε όλοι πιεσμένοι από πλευράς χρόνου, δουλειάς και υποχρεώσεων… Πρέπει όμως να βρούμε χρόνο. Να διαλέξουμε για παράδειγμα μία μέρα της εβδομάδας και να δώσουμε ένα «ραντεβού» για να κάνουμε σεξ.  

Αγαπάμε το σώμα μας

Πιθανώς να έχουμε ξεχάσει το πόσο όμορφα μπορούμε να νοιώσουμε με το σώμα μας. Συνήθως, ιδίως εμείς οι γυναίκες είμαστε τόσο απασχολημένες με το να κατηγορούμε τις ορμόνες μας σχετικά με το ότι δεν έχουμε όρεξη να κάνουμε σεξ και έχουμε ξεχάσει ότι δεν νοιώθουμε αυτοπεποίθηση σε σχέση με το σώμα μας. Αν κάνουμε κάτι για το σώμα μας ίσως ξαναβρούμε τη χαμένη μας αυτοπεποίθηση, η άσκηση (π.χ. η γιόγκα ή μία τάξη αερόπμικ) θα μας βοηθήσει.

Συζητάμε

Μία καλή ιδέα είναι να προσπαθήσουμε να επικοινωνήσουμε με τον σύντροφό μας και να του μιλήσουμε για τις δυσκολίες μας, για το τι θέλουμε, τι μας αρέσει και τι όχι. Ακόμα και για τους φόβους μας, τις ανησυχίες μας κλπ. Μαζί θα μπορέσουμε να βρούμε έναν τρόπο να τα ξεπεράσουμε. Αν δεν είναι αρκετή η συζήτηση με τον σύντροφό μας μπορούμε να απευθυνθούμε και σε άλλους που θα μας καταλάβουν, τον γιατρό μας, τους φίλους μας, άλλες γυναίκες.