Grandmama

Δώσε μία υπόσχεση στην καρδιά σου

από την Άννα Δάλλα

grandmama team



Η 29η Σεπτεμβρίου είναι η Παγκόσμια Ημέρα Καρδιάς και η Ελληνική Καρδιολογική Εταιρεία προσπαθεί να αυξήσει την προσοχή μας όσον αφορά στην υγεία της καρδιάς μας και στην πρόληψη όλων εκείνων των παραγόντων που την επιβαρύνουν.

Κάθε χρόνο, 17,5 εκατομμύρια άνθρωποι πεθαίνουν πρόωρα από καρδιαγγειακές παθήσεις (σε αυτές περιλαμβάνονται τα οξέα εμφράγματα του μυοκαρδίου και τα εγκεφαλικά επεισόδια). Μάλιστα, οι ειδικοί μάς προειδοποιούν ότι μέχρι το 2030 ο αριθμός αυτός αναμένεται να φτάσει στα 23 εκατομμύρια. Πώς μπορούμε να προστατέψουμε την καρδιά μας ώστε να ζήσουμε μία καλύτερη και μακρύτερη ζωή; Κάνοντας κάποιες αλλαγές.

Οι αλλαγές που θα ωφελήσουν την καρδιά μας

*Να γυμναζόμαστε περισσότερο. Αρκούν 30 λεπτά μέτριας έντασης σωματική δραστηριότητα, 5 φορές την εβδομάδα. Για παράδειγμα: Περπάτημα, οικιακή εργασία, χορός, ανέβασμα σκάλας, κ.α.

*Να μετράμε την πίεσή μας. Η υψηλή αρτηριακή πίεση είναι ένας από τους κύριους παράγοντες κινδύνου για καρδιαγγειακά νοσήματα. Ονομάζεται «σιωπηλός δολοφόνος», επειδή συνήθως δεν έχει προειδοποιητικά σημάδια ή συμπτώματα και έτσι πολλοί άνθρωποι δεν συνειδητοποιούν ότι έχουν πρόβλημα υπέρτασης.

*Να πούμε όχι στο κάπνισμα. Αν δεν νοιώθουμε έτοιμοι να το κάνουμε μόνοι μας μπορούμε να ζητήσουμε επαγγελματικές συμβουλές από ειδικούς και εξατομικευμένη βοήθεια από ένα Ιατρείο Διακοπής Καπνίσματος. Σημαντικό είναι να έχουμε υπόψη μας ότι μέσα σε 2 χρόνια μετά τη διακοπή του τσιγάρου, ο κίνδυνος στεφανιαίας νόσου μειώνεται σημαντικά, ότι μέσα σε 15 χρόνια ο κίνδυνος της καρδιαγγειακής νόσου απομακρύνεται σε καπνιστή που διάκοψε το κάπνισμα και ότι η έκθεση στο παθητικό κάπνισμα είναι αιτία καρδιακής νόσου ακόμα και σε μη καπνιστές. Γίνεται προφανές ότι η διακοπή του καπνίσματος βελτιώνει την υγεία μας, αλλά και εκείνων που βρίσκονται γύρω μας.

*Να ελέγχουμε τη χοληστερίνη μας.

Η χοληστερόλη σχετίζεται με περίπου 4 εκατομμύρια θανάτους ετησίως. Επομένως, είναι απαραίτητο να επισκεφτούμε τον γιατρό για να κάνουμε εξετάσεις χοληστερίνης, να μετρήσουμε το βάρος μας και τον δείκτη μάζας σώματος μας (ΔΜΣ).

*Να προσέχουμε το σάκχαρό μας. Σε αυτήν την περίπτωση θα μας βοηθήσει η αλλαγή του τρόπου ζωής, ο περιορισμός της λήψης θερμίδων και ιδιαίτερα των υδατανθράκων, η μείωση των παραπάνω κιλών του σωματικού βάρους και η αύξηση της σωματικής δραστηριότητας.